مجله شیائومی

بررسی گوشی POCO M3 بیشتر از آنچه تصور می کنید،کمتر از آنچه انتظار دارید

گوشی موبایل

شرکت POCO می خواست مسیری کاملاً مستقل از شیائومی طی کند و جدیدترین گوشی موبایل هوشمند ارائه شده در زیر بال غول فناوری چینی POCO M3 است. یک وسیله کاملاً اقتصادی که در مرحله راه اندازی قبلاً از نظر فروش اجماع کرده است، امیدوار کننده است نسبت کیفیت / قیمت بی نظیر. کسانی که آن را خریداری کرده اند شاید فکر می کردند معامله قرن را انجام داده اند ، در حال حاضر کلمات شیرینی را که اغلب در هر نظر یا بهترین خرید به هدر می رود، مزه می کنند. ما آن را کاملاً آزمایش کرده ایم و اکنون می توانیم به شما بگوییم که این گوشی موبایل POCO M3 چگونه کار می کند. و آیا ارزش آن را دارد که در محدوده سطح ورود به بازار شرط بندی کنید.

تجربه جعبه گشایی کاملاً راضی کننده است و شما بلافاصله می فهمید که احتمالاً مخاطبان این گوشی مربوط به جوانان است و یک بسته فروش را پیشنهاد می کنند .که دارای رنگ زرد روشن است و همچنین رنگ هایی که به آن پیشنهاد شده است. گوشی هوشمند، در واقع یک رنگ زرد، آبی و یک کلاسیک سیاه است.

 

فراتر از این گفته ها، در جعبه تجهیزات زیر را پیدا می کنیم:

  • گوشی موبایل POCO M3
  • فیلم پلاستیکی که از قبل روی صفحه نمایش اعمال شده است.
  • منبع تغذیه دیواری ، دارای سوکت اروپایی و حداکثر خروجی 10 ولت – 2.25 آمپر / 22.5 وات
  • کابل شارژ و انتقال داده نوع C
  • پین برای از بین بردن سینی سیم کارت
  • پوشش نرم شفاف TPU با لبه های تقویت شده و درپوش محافظ ورودی Type-C
  • راهنمای سریع و کتابچه ضمانت

مشخصات گوشی موبایل POCO M3

گوشی موبایل POCO M3 یک گوشی هوشمند ارزان قیمت است. و با تهیه یک بدنه بلوکی، کاملاً ساخته شده از پلی کربنات پردازش شده، کاری برای پنهان کردن هویت انجام نمی دهد. در واقع ، در پشت ما خمشی پیدا می کنیم که از لحاظ تئوری باید اثر ضد اثر انگشت را تضمین کند. اما در واقع اینها هنوز حک شده اند. در حالی که پروفیل ها پردازش نرم و مات دارند. گرفتن دستگیره حتی در استفاده از یک دست نیز تضمین می شود. با احتساب اندازه هایی برابر با 162.3×77.3×9.6 میلی متر برای وزن 198 گرم، این امر با وجود یک باتری بزرگ 6000 توجیه می شود. mAh، که از شارژ سریع در 18 وات پشتیبانی می کند.

 

 

من قبلاً به آن اشاره کردم و بنابراین مستقیماً در مورد خودمختاری با شما صحبت می کنم. که همیشه بیش از یک روز تضمین می شود. من شخصاً توانستم به بیش از 9 ساعت صفحه فعال دسترسی پیدا کنم و هنوز درصد خوبی از باتری در دسترس دارم. این بدون شک یک امتیاز مثبت برای گوشی موبایل POCO M3 است که می تواند بهترین انتخاب برای تمام افرادی باشد که با استفاده از تلفن هوشمند آشنا نیستند. و بدون نیاز به شارژ مجدد روزها را به خانه می برند. از طریق منبع تغذیه ارائه شده ، شارژ کامل در حدود 2 ساعت و 30 دقیقه صورت می گیرد.

 

 

با بازگشت به عقب ، در اینجا یک ماژول عکاسی مشاهده می کنیم که شامل 3 اپتیک و یک فلاش LED است. که در یک باند پلاستیکی قرار داده شده است ، و نه به عنوان آرم مارک قابل مشاهده است ، در حالی که ظاهرا سنسور باز کردن قفل از طریق اثر انگشت وجود ندارد، که در واقع آن قرار داشت در زیر دکمه روشن / خاموش که در نمای سمت راست تلفن هوشمند پیدا می کنیم. در زیر میزان صدا. یک یادداشت طراحی صدمه ای نمی بیند. و جلوه ای ممتاز به POCO M3 می دهد. اما با سرعت انتشار که دقیقاً سریعترین نمونه آزمایش شده روی گوشی های هوشمند در این بازه قیمت نیست، ناپدید می شود. علاوه بر این، با استفاده از پوشش ارائه شده، این یک مرحله جزئی ایجاد می کند که قابلیت اطمینان تشخیص اثر انگشت را به خطر می اندازد.

 

 

به جای آن ، در نمایه سمت چپ ، سینی سیم کارت را می یابیم که می تواند 2 سیم کارت با فرمت nano و همچنین یک میکرو SD را برای گسترش حافظه داخلی (حداکثر پشتیبانی 512 گیگابایت)، بدون نیاز به عملکرد دو سیم کارت، در خود جای دهد. در مورد اتصال ، من هرگز نتوانستم سیگنال 4G + را پیدا کنم بلکه فقط LTE سنتی را داشتم، با حداکثر سرعت که بیش از 60 مگابیت در ثانیه نیست. در هر صورت در مرور اینترنت، بارگیری و موارد دیگر رضایت بخش است.

 

m3 کوچک

 

در فریم بالایی در انتظار میکروفون دوم برای کاهش نویز در مکالمات ، جک 3،5 میلی متری برای گوشی ها ، فرستنده IR است. تا از گوشی موبایل POCO M3 به عنوان کنترل از راه دور و دو سوراخ کوچک استفاده شود تا صدا خارج شود. توسط بلندگو ساطع می شود. دومین دقیقاً به عنوان اصلی آن را در زیر گوشی هوشمند می یابیم که شامل میکروفون اصلی و ورودی Type-C با پشتیبانی OTG است. اما هیچ خروجی ویدئویی ندارد.

 

 

گوشی موبایل POCO M3 صدای استریو را از طریق دو اسپیکر جداگانه ارائه می دهد. و به طور کلی تجربه گوش دادن به مجموعه های تلویزیونی، فیلم ها و موسیقی به طور کلی ناامید کننده نیست. با وجود فرکانس های پایین که به ویژه وجود ندارد. و حجم حداکثر گوش دادن واقعاً سخاوتمندانه نیست.

 

m3 کوچک

 

متأسفانه ، این شرکت به ویژه در مورد جزئیات سرمایه گذاری نکرده است. و یک نوار پلاستیکی که صفحه نمایش را از قاب پشت جدا می کند به وضوح قابل مشاهده است، که در کل محیط گوشی هوشمند اجرا می شود. اما بیش از همه فیلم محافظ پلاستیکی روی صفحه نمایش، قبل از توسط این شرکت اعمال شده است. موقعیت آن نادرست بوده و حبابی در قسمت بالایی ایجاد کرده و همچنین نسبت به نمایشگر غیرمتمرکز بوده است. به طوری که تقریباً پوشش دوربین سلفی را به خطر می اندازد.

 

 

صفحه نمایش گوشی موبایل POCO M3

در حال حرکت به جلوی دستگاه، خود را در حضور یک صفحه نمایش 6،53 اینچی از نوع IPS و وضوح تصویر Full HD + 2340 x 1080 پیکسل با فرمت 19،5:9، 395 ppi مشاهده می کنیم که 90 را پوشش می دهد. 34٪ نسبت صفحه نمایش به بدنه ، توسط Corning Gorilla Glass 3 محافظت می شود. گوشی موبایل POCO M3 از گواهینامه TÜV Rheinland در برابر نور آبی صفحه و همچنین امکان در سطح نرم افزار برای کالیبراسیون کنتراست و دمای رنگ استفاده می کند. همچنین برای استفاده از حالت تاریک، حالت خواندن، حالت شب و روز یا در صورت غیرفعال شدن روشنایی خودکار، سیستم به صورت خودکار روشنایی را در صورت نور شدید محیط تنظیم می کند. تا دید بهتری در این شرایط داشته باشد.

 

m3 کوچک

 

ما در مورد صفحه نمایشی که حیرت آور است صحبت نمی کنیم. اما از نظر نمایش رنگی ، من نمی توانم شکایت کنم. در واقع با توجه به کار خوبی که این شرکت روی فریم ها انجام داده است. چانه پایین آن نیز به نظر می رسد. غوطه ور شدن دید تضمین شده و راضی کننده است. علاوه بر این ، یک لذت کوچک ، اما تنها نیمی از آن ، صدور گواهینامه Widevine L1 DRM است. که به ما امکان می دهد محتوای HD را در سیستم عامل های جریان مانند Netflix مشاهده کنیم. اما متأسفانه این مزیت در Amazon Prime Video اجرا نشده است.

 

در هر صورت ، صفحه لمسی همیشه کاملاً روان بود. در حالی که در قاب بالایی کپسول گوش و سنسورهای مجاورت و روشنایی را می یابیم نتیجه دوم شاید کمی محافظه کارانه باشد. در حالی که در زیر یک قطره وجود دارد که دوربین سلفی را در خود جای داده است. LED های بدون اطلاع، در حالی که در سطح باز کردن قفل سیستم هستند، علاوه بر سنسور اثر انگشت فوق، می توانیم از دوربین برای تشخیص چهره نیز استفاده کنیم. که به طور کلی حتی در شرایط کم نور نیز بسیار خوب عمل می کند. البته در این حالت سرعت باز کردن قفل نیز یکی از نقاط قوت تلفن نخواهد بود.

 

m3 کوچک

 

اولین لکه های این گوشی موبایل POCO M3 زمانی آغاز می شود که موضوع عملکرد را تضمین کنیم. (برای بهتر یا بدتر) توسط پردازنده Qualcomm Snapdragon 662 ، راه حل هشت هسته ای با ساختار Kryo 260. حداکثر ساعت در 2.0 گیگاهرتز و فرایند تولید در 11 نانومتر ، که توسط پردازنده گرافیکی Adreno 610 کنار گذاشته شده است. RAM از تنها برش موجود 4 گیگابایتی از نوع LPDDR4X استفاده می کند. فضای ذخیره سازی در مورد ما 128 گیگابایت از نوع UFS 2.2 است. این نوع با 64 گیگابایت نیز وجود دارد. اما در این حالت حافظه از نوع UFS 2.1 خواهد بود. اگرچه با توجه به اینکه عملکرد کلی تقریباً کم است، تفاوت سرعت کمترین چیزی مشاهده نمی شود.

 

 

من این اسمارت فون را برای استفاده در مبل تعریف کردم. بنابراین برای کسانی که معمولاً از گوشی هوشمند به طرز شگفت انگیزی استفاده می کنند مناسب نیست. زیرا باز شدن برنامه ها به هیچ وجه واکنش پذیر و خیلی سریع نیست. با این حال ، باید گفت که این POCO M3 هیچ گونه تاخیر یا گرفتاری را به رسمیت نمی شناسد. تا آنجا که ما می توانیم با عناوینی مانند Call of Duty Mobile ، Real Racing 3 و غیره تجربه بازی خوبی داشته باشیم.

 

 

بنابراین انتظار یک گوشی هوشمند پاسخگو و روان را ندارید. اما می توانید از طریق رابط MIUI 12.0.5 با سفارشی سازی بیشتر از طریق POCO Launcher 2.0 بر روی یک نرم افزار به روز شده ، مبتنی بر Android 10 با وصله نوامبر 2011 حساب کنید.

 

 

رابط کاربری گوشی موبایل POCO M3

من وارد این حوزه نمی شوم. زیرا ما رابط کاربری MIUI 12 را عملاً قلباً می دانیم. با توجه به یک جنبه مثبت این واقعیت که اگرچه POCO M3 با بالای محدوده شیائومی یا Redmi متفاوت است. اما برنامه ها و عملکردهای سیستم یکسان هستند. من در پایان می گویم که توجه از نظر بروزرسانی ها به ویژه در شرکت احساس می شود . به طوری که در طول استفاده از من قبلاً دو به روزرسانی دریافت کرده ام. در مورد اتصال ، گوشی موبایل POCO M3 از یک ماژول دو بانده WiFi ، بلوتوث 5.0 ، GPS با اتصال ماهواره های گالیله و رادیو FM استفاده می کند. که هرگز صدمه ای نمی زند. اگرچه وجود سنسور NFC واقعاً تفاوتی ایجاد می کند.

 

 

دوربین گوشی موبایل POCO M3

جنبه دیگری که ناامید کننده است بخش عکاسی و عملکرد آن در زمینه ویدئو است. ما در مورد 3 اپتیک در عقب صحبت می کنیم، یکی از اصلی ها با سنسور 48 مگاپیکسلی (سنسور Samsung S5KGM1ST) با دیافراگم f / 1.79 که از Pixel Binning 4 in 1 و مجهز به فوکوس خودکار استفاده می کند. در حالی که دو سنسور دیگر هر دو دارای یک دیافراگم هستند. وضوح 2 مگاپیکسل و دیافراگم f / 2.4 ، انجام عملکرد عکاسی ماکرو (سنسور HI259) و محاسبه عمق میدان (سنسور OmniVision OV02B1B).

 

 

فیلم ها با حداکثر وضوح 1080p 30fps می توانند فیلمبرداری شوند. اما عدم وجود هر نوع تثبیت کننده ، چه نوری و چه دیجیتال ، با توجه به یک نتیجه لرزان قابل ملاحظه ، به ویژه محسوس است. حتی برای عکس ها ، برای عملکرد خوب ، باید دستی کاملاً ثابت داشته باشید. اما در کل دقیقاً مدیریت رنگ است. که قانع کننده نیست. در نور کم، ما یک صدای نویز دیجیتال قوی داریم که با رنگهایی با هم مخلوط شده است. اما حتی در طول روز نیز اوضاع به طور قابل توجهی بهبود نمی یابد.

 

گوشی موبایل

مدل استاندارد
وزارت دفاع شب

برای اینکه روشن شود ، به نظر می رسد که به آنچه چند سال پیش شیائومی ارائه داده بود برگشته است. متأسفانه ، یک لنز ultrawide از بین رفته است، که حداقل یک sop را ارائه می دهد. اما من در عوض باید اثر بوکه را تقویت کنم. بسیار بهتر از بسیاری از گوشی موبایل های هوشمند دیگر در گردش. بنابراین آنها از نتایج ناکافی یا به سختی کافی ، وجود حالت شبانه و HDR خودکار صرفه جویی نمی کنند.

 

 

همین ملاحظات را باید در مورد دوربین سلفی ، یک واحد 8 مگاپیکسلی (سنسور OmniVision OV8856) با باز f / 2.05 در نظر گرفت. که نمی تواند فراتر از عکسهایی باشد که می توان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. اما ارسال عکس های خود پرتره شب را فراموش کنید. به فلاش LED مجازی صفحه نمایش نیازی نخواهد بود.

 

گوشی موبایل

نتیجه گیری

گوشی موبایل POCO M3 در زمان راه اندازی خود به قیمتهایی بیش از 100 یورو نیز رسیده است. در حالی که در حال حاضر به نظر می رسد. سهام کمی برای محصول موجود است. بنابراین باعث می شود لیست قیمت رسمی افزایش یابد. یا بهتر است قیمت سایر لیست ها را به فروشگاه های دیگر ارائه دهد. که حدود 150 یورو برای نوع 64 گیگابایتی و 170 یورو برای 128 گیگابایت است.

به طور کلی ما در مورد یک گوشی هوشمند سطح پایین صحبت می کنیم. پشتیبانی از Widevine L1 ، بلندگوهای استریو، بیایید این واقعیت را بپذیریم. که با قیمت لیستی که ارائه می شود. گوشی موبایل POCO M3 واقعاً آن را از دست نداده است. زیرا با چند یورو بیشتر می توانید مدل X3 NFC را به خانه ببرید. به طور کلی ما دستگاهی داریم که “کمی” متعلق به این عصر فناوری است. عکس هایی با بازده تقریبا 4 سال پیش ، واکنش پذیری و روان بودن که به نظر نمی رسد. متعلق به MIUI باشد. اگر با قیمت ارزان پیدا شود خوب است. در غیر این صورت POCO M3 رقبای معتبرتری دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *