مجله شیائومی

بررسی نوت بوک شیائومی مدل Pro 15 OLED با صفحه نمایش 3.5K OLED

نوت بوک شیائومی

شیائومی در گذشته در نوت بوک های خود از صفحه نمایش کم رنگ TN و قالب پلاستیکی استفاده می کرد. سپس با نمایشگرهای با کیفیت بالا و فناوری یکپارچه CNC کل بازار را هیجان زده کرد. متأسفانه، قالب نوت بوک های شیائومی پس از آن مرتباً به روز نمی شد و تولیدکنندگان معتبر به تدریج از حجم صدا پیشی گرفتند. اما امروز، شیائومی از “صفحه نمایش خوب +” با استفاده از همان روش ها برای بازگشت صفحه نمایش OLED بالای 3.5K رونمایی کرد. نوت بوک شیائومی مدل Pro 15 OLED رسما منتشر شد. این تنها نوت بوکی است که تاکنون صفحه نمایش OLED 3.5K با قیمت 900 دلار دارد!

 

طراحی و ظاهر

 

نوت بوک شیائومی مدل Pro 15 OLED به محض استفاده کیفیت کاملی را به شما می دهد. این حس کیفیت از بدنه کاملاً فلزی خاکستری با لبه های جذاب حاصل می شود. بدنه نسبتاً نازکی با ضخامت حدود 15.9 میلی متر است اما وزن آن به 1.8 کیلوگرم رسیده است که خیلی سبک نیست. نسل قبلی Mi Notebook Pro در جلو آرم نداشت. اما این مدل جدید برند “xiaomi” حک شده است.

 

 

کناره های A و B از باز و بسته شدن یک دست پشتیبانی می کنند و حداکثر زاویه باز و بسته 150 درجه است. بعد از باز شدن، طرف B این بار اولویت اصلی است. یک صفحه نمایش OLED 16:10 زیر یک آینه شیشه ای کامل پوشانده شده است. کیفیت خاص این صفحه در زیر با جزئیات آزمایش می شود. یک دوربین و یک میکروفون استریو در بالای صفحه قرار دارد و همچنین یک آرم “Xiaomi” در پایین آن قرار دارد.

 

 

کناره های C و D همان RedmiBook Pro 15 است که قبلاً منتشر شده است. کل با فناوری CNC پردازش می شود. قسمت صفحه کلید از طراحی فرورفته و ساختار قیچی استفاده می کند. صفحه کلید نسبتاً بزرگ است و یک دکمه مستقل دستیار صوتی Xiao Ai در بالای سمت راست وجود دارد. صفحه کلیدها کلیدهای اصلی شکلاتی هستند که دارای یک ضربه کلید 1.5 میلی متری هستند و از تنظیم نور پس زمینه 2 سطح پشتیبانی می کنند. احساس کوبه ای کلی رضایت بخش است و شدت بازخورد متوسط ​​است. حیف است که هیچ صفحه کلید عددی وجود ندارد.

 

 

دکمه روشن / خاموش دایره ای در گوشه بالا سمت راست C قرار دارد و از ورود به سیستم تشخیص اثر انگشت Windows 10 پشتیبانی می کند. صفحه لمسی مساحت زیادی دارد و در مرکز قرار گرفته است. لمس نرم و لطیف است و دست احساس خوبی دارد.

در آخر، بیایید به سمت D نگاه کنیم. طراحی سمت D کاملاً رضایت بخش است و دارای 8 پیچ روی سطح، 2 ست پایه لاستیکی بیضی شکل، 2 خروجی بلند و مرتب هوا و 1 مجموعه دهانه بلندگو در دو طرف پایین است. بعداً، پشت جلد همه می بینند که چه خبر است.

شیائومی برای باریک بودن، این بار اکثر رابط ها را لغو کرده است؟ فقط 3 رابط کاربری Type-C با عملکرد کامل، 2 مورد از ورودی 100 وات PD پشتیبانی می کند، 1 از Thunderbolt 4 و دیگر رابط 3.5 میلی متری پشتیبانی می کند. راه حل ارائه شده توسط شیائومی قرار دادن یک توسعه دهنده تولید شده توسط Zimi در بسته است، که می تواند یک رابط نوع A و یک رابط HDMI را گسترش دهد، اما اگر ماوس را وصل کنید نمی توانید درایو فلش USB را وصل کنید. توصیه می شود که از یک تقسیم کننده چند پورت استفاده شده استفاده کنید.

شارژر همراه نوت بوک شیائومی مدل Pro 15 OLED یک شارژر PD دو پین 100 وات، کوچک و قابل حمل است. تنها عیب این است که دو شاخه دو پایه سیم ندارد و در بدنه فلزی القا نشت کنف وجود دارد، اما تاثیری در استفاده ندارد.

جالب است بدانید، در پی شارژ سریع، سایر تولید کنندگان Xiaomi از شارژ سریع 100 وات و از “شارژ کند” پشتیبانی می کنند. نوت بوک های سبک و نازک سنتی تنها با آداپتور PD بیش از 45 وات شارژ می شوند، اما Mi Notebook Pro 15 OLED با اکثر شارژرهای گوشی همراه قابل شارژ است. همانطور که در Bios مشاهده می کنید، حداقل پشتیبانی از شارژ 5v0.5a یا 2.5w. اگرچه ممکن است یک شبانه روز پر شود اما در موارد اضطراری راه حلی ارائه می دهد. این ذکاوت شایسته ستایش است.

 

صفحه نمایش

 

 

صفحه نمایش OLED از مزایای رنگ دقیق، روشنایی بالا و یکنواخت، کنتراست بالا و سازگاری خوب HDR برخوردار است. با طراحان خلاق بسیار دوستانه است. با این حال، صفحه نمایش های بزرگ OLED نیز نسبتاً گران هستند. بنابراین به طور کلی برای طراحی های خلاقانه با ارزش بیش از 10 هزار یوان استفاده می شود. این بار شیائومی در واقع صفحه 3.5K OLED را به قیمت 6000 به طور مستقیم خشک کرد و از جدیدترین مواد E4 سامسونگ استفاده کرد. کیفیت این “صفحه اصلی” قابل انتظار است.

ما وضوح را به بالاترین سطح 3456 * 2160 تنظیم کردیم و به صورت دستی میزان روشنایی را به بالاترین 410nit تنظیم کردیم. سپس از یک ابزار کالیبراسیون رنگ حرفه ای برای آزمایش دقت رنگ طیف رنگ استفاده کنید. گستره رنگی اندازه گیری شده 99.9٪ sRGB ، 95.2٪ Adobe RGB و 99.2٪ دامنه رنگ P3 را پوشش می دهد و روشنایی به 410nit رسیده است که بسیار خوب است.

 

 

 

عملکرد دقت رنگ حتی شگفت انگیزتر است. مقدار تغییر رنگ متوسط فقط 0.24 و حداکثر فقط 2.72 است که عملکرد رنگی در سطح حرفه ای است.

دقت عالی رنگ از کالیبراسیون کارخانه حاصل می شود. شیائومی هر صفحه را به صورت جداگانه تنظیم کرده و پرونده ICC مربوط به هر صفحه را در فضای ابری ذخیره کرده است. حتی اگر سیستم دوباره نصب شود، می توان دوباره بارگیری کرد. می توان گفت که این صفحه نمایش یکی از بهترین ها در این محدوده قیمت است و با نام “صفحه اصلی” مطابقت دارد.

 

سخت افزار و عملکرد

 

 

این بار نسخه i7-11370H + MX450 (حافظه ویدیویی D5) است. پیکربندی خاص در شکل نشان داده شده است. برای اینکه همه درک عمیق تری از سخت افزار این نوت بوک داشته باشند، ما آن را مستقیماً جدا کرده و هنگام جدا کردن معرفی می کنیم. 8 پیچ سمت D را باز کنید. شما می توانید سرنیزه را از ورودی هوای شافت خارج کنید. لازم به ذکر است که پیچ های شافت بلند هستند و 6 تای دیگر پیچ ها کوتاه است. گیج نشوید در مقایسه با نوت بوک 15 اینچی ردمی، یک فن کوچک به آن اضافه می شود تا با استفاده از لوله های حرارتی دوگانه و فن های دوگانه، طراحی اتلاف حرارت را ایجاد کند و ساختار کلی آن جمع و جورتر است.

 

 

در حالت سرعت اندازه گیری شده، می توان CPU و GPU را در دمای 77 درجه سانتیگراد پس از 15 دقیقه پخت مضاعف تثبیت کرد، اما درجه خاصی از کاهش فرکانس نیز اتفاق افتاده است. در این زمان در حین عمل احساس گرما نخواهید کرد. WASD که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد حدود 40 درجه سانتی گراد و دمای استراحت مچ دست حدود 35 درجه سانتی گراد است. هنگام بارگیری کامل، صدای فن نشسته حدود 54.6db است.

 

 

زیر فن حافظه داخلی است که توسط یک محافظ پوشانده شده است. ذرات سامسونگ، فرکانس دو کانال 8G + 8G دو کاناله 3200 مگاهرتز است. حیف است که هیچ 4266 مگاهرتز و فضای ارتقا وجود ندارد.

در سمت چپ حافظه کارت شبکه بی سیم Intel AX201 قرار دارد که از پروتکل Wi-Fi6 پشتیبانی می کند و عملکرد خوبی دارد. یک شکاف m.2 در سمت راست حافظه وجود دارد. فقط چنین اسلات دیسک سخت برای کل دستگاه وجود دارد، به طوری که بروزرسانی مشکل سازتر خواهد بود. مدل هارد KBG40ZNV512G، از شرکت KIOXIA است. به هر حال، SSD کیوکسیا ذره اصلی توشیبا است و سرعت نهایی به خصوص زیاد نیست. اما پیروزی در پایداری قوی آن است.

باتری

 

در مرحله بعدی، بیایید نگاهی به نکات و تجربه عملی تئوری آن بیندازیم. اولین پردازنده فشار استاندارد i7-11370H این پردازنده جدید H35 اینتل است که همچنان مشخصات 4 هسته و 8 رشته است. در مقایسه با نسخه کم ولتاژ، فرکانس اصلی این نسخه استاندارد 35W بهبود یافته است. نمره R15 اندازه گیری شده 969 و نمره R20 2416 است.

 

 

در PCMARK10، که عملکرد روزانه دفتر را نشان می دهد، Mi Notebook Pro 15 OLED توانست 5498 امتیاز کسب کند که یک تجربه عالی است.

 

 

عملکرد آن پس از قطع برق. هنگام استفاده از انرژی باتری، امتیاز 4289 را بدست آورد که هنوز هم می تواند بیشتر نیازهای روزانه را تأمین کند. سرانجام، استاد “HappyMaster” استاد لو، که عملکرد کلی دستگاه را نشان داد، 739413 امتیاز کسب کرد. که با موقعیت همه جانبه مطابقت دارد.

 

 

 

کارهای نویسنده باید مرتباً با ویدئو سروکار داشته باشد، بنابراین آیا می توان آن را به آرامی ویرایش کرد؟؟ نویسنده چندین فیلم 4K30 فریم را در روابط عمومی وارد کرده و دریافت که پیش نمایش پخش گیر نمی کند و کل مراحل ویرایش بسیار روان است.

 

 

 

به نظر می رسد نوت بوک شیائومی مدل Pro 15 OLED برای کارهای روزانه اداری و خلاقیت بیش از اندازه کافی است. بنابراین اگر می خواهید پس از کار از کار خود دو بازی انجام دهید، آیا می تواند این کار را انجام دهد؟ بیایید ابتدا نگاهی به نمره اجرای بازی 3DMARK آن بیندازیم.

در TimeSpy، امتیاز نهایی 2103 و در Fire Strike، امتیاز نهایی 4258 است. این امتیاز به این معنی است که می تواند بیشتر بازی های آنلاین را اجرا کند.

 

 

 

در “League of Legends” به راحتی می تواند با بالاترین وضوح و جلوه های ویژه بسیار بالا اجرا شود. و تعداد فریم های بازی در بیش از 100 فریم حفظ شده است. تجربه بازی بسیار روان است.

“CS: GO” با نیاز به پیکربندی بالاتر نمی تواند با وضوح 3456 * 2160 اجرا شود. زیرا فقط بیش از 40 فریم وجود دارد.

 

 

اگر به وضوح 2K کاهش یابد، می تواند در حدود 70 فریم تثبیت شود. اگر نرخ فریم بالاتری را دنبال می کنید، باید آن را به 1080P کاهش دهید تا در حدود 120 فریم تثبیت شود و تجربه بازی روان است.

 

 

به نظر می رسد که انجام بازی های آنلاین با نیاز به پیکربندی کلی هیچ مشکلی ندارد. بنابراین آیا نوت بوک شیائومی مدل Pro 15 OLED می تواند “PUBG Mobile” را برای خوردن مرغ به چالش بکشد؟

تنها در بالاترین وضوح و پایین ترین کیفیت تصویر با 30-40 فریم قابل نگهداری است که پخش آن دشوار است. اگر رزولوشن را به 2K کاهش دهید، تعداد فریم ها می توانند حدود 60 فریم را نشان دهند و در حال حاضر می توانید تجربه خوبی داشته باشید. به همین ترتیب، اگر می خواهید تعداد بیشتری فریم را دنبال کنید، می توانید وضوح تصویر را به 1080P کاهش دهید و نرخ فریم را 10 فریم دیگر افزایش دهید.

 

 

 

Mi Notebook Pro 15 OLED عملکرد یک همه کاره استاندارد است. اگرچه هیچ شگفتی وجود ندارد، اما کافی است. هنگامی که در محل کار خود هستید می توانید فیلم های 4K را به آرامی ویرایش کرده و تصاویر را اصلاح کنید و همچنین می توانید پس از کار از دو بازی محبوب استفاده کنید.

 

همکاری چند صفحه ای با تلفن های همراه شیائومی

 

 

از آنجا که این یک نوت بوک است که توسط یک تولید کننده تلفن همراه راه اندازی شده است ، قطعاً از برخی ویژگی های منحصر به فرد برای تعامل با تلفن همراه خود استفاده خواهد کرد. راه حل ارائه شده توسط شیائومی انتقال متقابل Xiao Ai ، MIUI + و Xiaomi است.

Xiaomi Mi Pro 15 OLED با Xiao Ai از قبل در کارخانه نصب شده است. پس از ورود به حساب Mi ، می توانید با فشار دادن کلیدها ، صدا یا کلیک ماوس با او تماس بگیرید. جالب اینجاست که شاید برای جلوگیری از لمس اتفاقی هنگام فشار دادن کلید DEL ، نیروی تحریک کننده کلید Xiao Ai روی صفحه کلید بسیار بیشتر از سایر کلیدها باشد.

به هر حال ، من در منطقه محلی مبارزه نمی کنم؟ MIUI ، بنابراین قدرت شیائو Ai نسبتاً پایین است و او فقط می تواند برخی از عملیات اساسی را انجام دهد. توانایی ارتباط با دستگاه های Mijia برجسته خوبی است.

+ MIUI یک نرم افزار همکاری چند صفحه ای است که توسط MIUI برای تلفن های همراه و نوت بوک ها ساخته شده است. این برنامه می تواند توابعی مانند عملکرد رایانه ای تلفن های همراه ، دسترسی از راه دور به پرونده ها و ویرایش همزمان اسناد را تحقق بخشد. با این حال ، هنوز در مرحله آزمایش است و تلفن همراه برای تجربه آن باید به نسخه توسعه MIUI12.5 به روز شود.

علاوه بر این ، شیائومی انتقال متقابل شیائومی را به سمت نوت بوک نیز معرفی کرد. نوت بوک های هر مارکی را می توان بارگیری و استفاده کرد. تا زمانی که آنها به سایر دستگاه های Xiaomi تحت همان شبکه محلی متصل شده باشند ، می توانند به سرعت پرونده ها را به اشتراک بگذارند.

 

حکم

به عنوان بازگشت Mi Notebook ، Mi Notebook Pro 15 OLED یک کار عالی با موقعیت دقیق است. ؟ برای کارگران خلاق ، Mi Notebook Pro 15 OLED از صفحه نمایش عالی “Pro” برای رسیدن به نقطه درد استفاده می کند و هیچ نقص غیرقابل انکاری در لینک های دیگر وجود ندارد. قیمت 6000 یوان یک انتخاب بسیار مقرون به صرفه است. من همچنین امیدوارم که شیائومی بتواند بار دیگر کل صنعت نوت بوک را مانند 5 سال پیش هدایت کند و صفحات با کیفیت بالا را به خانه مردم عادی برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *