مجله شیائومی

سیستم عامل MIUI 12 شیائومی

سیستم عامل MIUI 12 شیائومی از تاریخ 12 آگوست در هند راه اندازی شد.شیائومی اعلام کرده بروزرسانی Mi 10 ، Redmi Note 9 / Redmi Note 9 Pro  Redmi Note 8 / Redmi Note 8 Pro وسپس Redmi Note 7 / Redmi Note 7 Pro ،به ترتیب زمانی،از این ماه شروع می شود. همچنین گفته شده است که بیشتر دستگاه های Xiaomi پس از آن دنبال خواهند کرد ، که برای آن یک برنامه پخش گسترده در دسته های رسمی رسانه های اجتماعی آن ارسال می شود.

 

در اینجا نگاهی خواهیم انداخت به تمام ویژگی های جدید MIUI 12 که ارائه می دهد.تفاوت آن با MIUI 11 چیست؟

 

چارچوب انیمیشن Mi Light Cone در سیستم عامل MIUI 12 شیائومی

با چارچوب جدید Mi Light Cone Animation ،این شرکت ادعا میکند که تجربه کاربر رابسیار جذاب تر کرده است. این چارچوب جدید از سه ویژگی اصلی تشکیل شده است: موتور رندر Light Cone ، موتور فیزیک Light Cone و یک چارچوب انیمیشن پیشرفتهLight Cone Rendering Engine ترکیب و تار شدن رنگ پیشرفته را امکان پذیر می کند و به کاربران اجازه می دهد تا تاری UI را در زمان واقعی ببینند.Light Cone Physics Engine به کاربران این امکان را میدهد تا باتبدیل عناصر UI به اشیای واقعی،یک تجربه سه بعدی را در سراسر UI بدست آورند.و در آخر اینکه چارچوب انیمیشن پیشرفته کمک میکند تا همه انیمیشن های UI نرم و روان شوند.

 

برنامه های آب و هوا و برنامه های سیستم عامل MIUI 12 شیائومی

برنامه جدید آب و هوا به کاربران اجازه میدهد تاشرایط واقعی آب و هوا را در داخل برنامه مشاهده کنند.به عنوان مثال،اگر طوفانی به سمت شما پیش میرود،برنامه آب و هوا طوفانی را در پس زمینه به نمایش می گذارد.یا اگر بارش برف پیش بینی شده باشد،برفی که در پس زمینه می بارد را به نمایش می گذارد.عملکرد مشابه این ویژگی در برنامه های دیگر سیستم نیز آورده شده است که به عنوان برنامه های لایه ای نامیده می شود.به عنوان مثال،اگر برنامه گالری را ببندید،طلوع آفتاب را در نشان UI برنامه به نمایش می گذارد.

سیستم عامل MIUI 12 شیائومی

 

مرکز کنترل جدید و سایه اطلاع رسانی

با استفاده از سیستم عامل MIUI 12 شیائومی ،سایه اعلان را به دو قسمت تقسیم کرده است.یک مرکز کنترل جدید و یک نوآوری سایه که دوباره طراحی شده است.با کشیدن انگشت به پایین از بالا سمت راست،میتوانید به مرکز کنترل جدید دسترسی پیدا کنید.از همه ضامن تنظیمات سریع و سایر گزینه های تنظیمات تشکیل شده است.در حالی که با کشیدن انگشت به پایین از بالا سمت چپ،میتوان به سایه اعلان دسترسی داشت.اعلانات جدید شامل اعلان های جذاب تری است که با یک نگاه،اطلاعات بسیار بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

تصاویر پس زمینه فوق العاده در سیستم عامل MIUI 12 شیائومی

تصاویر فوق العاده از فضا الهام گرفته شده و تصاویری از سطح واقعی مریخ و زمین است.که توسط ناسا گرفته شده است.تصاویری که سیارات را نشان میدهد هنگام باز شدن قفل تلفن برای نشان دادن سطح کره زمین،بزرگنمایی می کنند.سوپر والپیپرها جدا از بزرگنمایی به مناطق مختلف سیارات،با نشان دادن زمان موارد دیگر نیز تغییر می کنند.

سیستم عامل MIUI 12 شیائومی

حالت تاریک

MIUI 12 با پشتیبانی از حالت تاریک در اکثر برنامه های شخص ثالث ارائه می شود. برای یادآوری،MIUI 11 یک حالت تاریک در کل سیستم را فقط برای برنامه های سیستم به ارمغان آورد.

 

طراح برنامه

سیستم عامل MIUI 12 شیائومی یک کشوی برنامه معرفی کرده که همه برنامه های شمارا درخود جای می دهد.کشوی برنامه کاملاً مشابه آنچه در پرتاب Poco دیده می شود،است.کشوی برنامه به طور خودکار روشن نمی شود و نیاز است که کاربران از تنظیمات به صورت دستی آن را روشن کنند.

سیستم عامل MIUI 12 شیائومی

 

حالت Ultra Battery Saver

شیائومی ادعا میکند که با استفاده از حالت Ultra Battery Saver جدید،کاربران می توانند حدود 5ساعت استفاده اضافی را از دستگاه خود داشته باشند.این حالت کاملاً شبیه حالت Ultra Power Saver سامسونگ است.به کاربران اجازه میدهد به برنامه های خاصی که برایشان لازم است دسترسی پیداکنند.و برنامه ها یا ویژگی های دیگری را که لازم نیست از بین ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *