مجله شیائومی

نقد و بررسی تی وی باکس Mi TV Stick شیائومی

تی وی باکس شیائومی

وقتی به محصولاتی مانند تی وی باکس Mi TV Stick شیائومی فکر می کنم، بلافاصله این فکر در مورد میزان پیشرفت این فناوری در سالهای اخیر شکل می گیرد. محصولی که کمی بزرگتر از یک حافظه USB است، ما همه آنچه برای ورود به دنیای چندرسانه ای Android TV لازم دارید را اینجا آورده ایم. ما همچنین یک Chromecast را در این محصول ادغام کرده ایم. از این رو می توانیم تی وی باکس Mi TV Stick شیائومی را که یک محصول 2 در 1 است، تعریف کنیم.

Xiaomi Mi TV stick ، ​​FHD ، Android TV 9.0 ، کنترل از راه دور بلوتوث ، HDMI ، پخش کننده رسانه ، YouTube ، Netflix ، Chrome Cast ، دستیار Google ، آمازون ...

قیمت تی وی باکس Mi TV Stick شیائومی از حدود 30 یورو تا حداکثر 39.99 یورو متغیر است. البته، ما شما را با بهترین معاملات موجود در این زمینه به شما واگذار می کنیم.

بسته فروش کامل است، اگرچه شباهت به رقبا Amazon Fire TV Stick غیرقابل انکار است. با این حال، برای تهیه اطلاعات فوری در مورد خدمات پشتیبانی شده توسط تلویزیون و کامل بودن آنها، صحیح بودن بسته بندی ضروری است.

 

محتوای جعبه

  • استیک تلویزیون شیائومی Mi
  • منبع تغذیه 5V-1A
  • کنترل از راه دور بلوتوث
  • دفترچه راهنما و گارانتی
  • USB A – کابل برق میکرو USB
  • کابل داخلی کوچک HDMI

 

 

به طور خلاصه، ما همه چیزهایی را که شما برای شروع بلافاصله استفاده از محصول نیاز دارید، داریم و تقریباً به نظر می رسد که شیائومی به همه چیز فکر کرده است. در حقیقت، یافتن کابل HDMI موجود در بسته خوب است، که در برخی موارد هنگامی که پورت های HDMI تلویزیون شما همه اشغال شده و به هم نزدیک هستند، می تواند به شما کمک کند. در واقع، تی وی باکس شیائومی نسبت به HDMI سنتی گسترده تر است. و بنابراین قرار دادن آن در ورودی تلویزیون دشوار است. ایرادی که شیائومی دارد این است که باید یک سیم کابل بلندتر، حداقل 2 متر متصل می کرد. زیرا اگر در نزدیکی تلویزیون پریز ندارید، لزوماً باید خود را به سیم بلندتری مجهز کنید.

 

تی وی باکس شیائومی

 

باید گفت که از کابل به تنهایی یا بدون کمک شارژر در برخی موارد، هنگامی که در صفحه تلویزیون یا لپ تاپ هستید، پروژکتورها و غیره نیز می تواند استفاده شود. (استفاده از آنها واقعاً زیاد است و این یک نکته مهم به نفع Mi TV Stick است) ورودی USB حداقل 0.5A است.

 

چوب تلویزیون شیائومی mi

 

شیائومی Mi TV Stick دارای ابعاد بسیار کمی 92.4×30.2×15.2 میلی متر و وزن 28.5 گرم است که باعث می شود در هر جایی قابل حمل باشد. به عنوان مثال، ممکن است تصور کنید کالایی از این قبیل در کمپ قرار دارد یا قطعاً آن را به خانه یکی از دوستان خود ببرید. تا از اشتراک های خود مانند Netflix و Prime Video که قبلاً به طور پیش فرض در نرم افزار اصلی نصب شده اند، بهره ببرید.

 

چوب تلویزیون شیائومی mi

 

ما ساخت پلاستیکی دوتایی داریم، یکی براق و دیگری مات. ما نشان تجاری و گواهینامه های مختلف محصول را پیدا می کنیم. اما یک LED کوچک را تأیید می کنیم که وضعیت عملیاتی را تأیید می کند. سپس در یک نمایه ، ورودی micro USB را می یابیم که فقط برای منبع تغذیه استفاده می شود. این بدان معناست که شما نمی توانید درایو های USB یا درایوهای سخت خارجی یا سایر لوازم جانبی فیزیکی را به برق وصل کنید. در حالی که به جای آن اتصال دهنده HDMI برای اتصال تلویزیون ها، صفحه نمایش ها و به طور کلی پروژکتورها است.

 

 

در سطح نرم افزار، ما Android TV داریم که مبتنی بر نسخه 9 اندروید با وصله امنیتی از جولای 2020 است. در حالی که در سطح سخت افزاری ما یک پردازنده Amlogic S805Y داریم. یک راه حل چهار هسته ای Cortex-A53 با 1.2 گیگاهرتز، که با 1 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی ARM Mali-450 (در 750 مگاهرتز) عرضه می شود. ما حداکثر پشتیبانی خروجی (1080p (1920 x 1080 با سرعت 60 فریم در ثانیه با 10 بیت داریم.

 

تی وی باکس شیائومی

 

ما یک ماژول بلوتوث 4.2 را یکپارچه کرده ایم که امکان جفت شدن با هدفون ، بلندگو ، موش ، صفحه کلید ، جوی پد و سایر لوازم جانبی را فراهم می کند. این امر استفاده بالقوه از دانگل چندرسانه ای ما را گسترش می دهد. علاوه بر این ، ما همچنین WiFi دو باند (802.11a / b / g / n / ac 2.4 گیگاهرتز / 5 گیگاهرتز) و 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی را پیدا می کنیم. که فقط 5.1 گیگابایت آن برای نصب برنامه ها از فروشگاه Google Play برای Android در دسترس است دنیای تلویزیون.

 

 

بنابراین ما دارای مقرون به صرفه ترین سخت افزار هستیم که به طور کلی تجربه کاربری خوبی را در دستگاه هایی مانند Amazon Fire TV Stick با محدودیت های نرم افزاری امکان پذیر می کند. در مورد تی وی باکس شیائومی ، ​​از یک سو ، یکپارچه سازی Android TV مجموعه ای از امکانات را پیش روی شما می گذارد. اما اساساً این یک سیستم عامل سنگین است که برای اجرای بدون تأخیر توسط سخت افزار استفاده شده در اینجا بسیار سنگین است.

Xiaomi Mi TV stick ، ​​FHD ، Android TV 9.0 ، کنترل از راه دور بلوتوث ، HDMI ، پخش کننده رسانه ، YouTube ، Netflix ، Chrome Cast ، دستیار Google ، آمازون ...

با وجود Full HD بودن تی وی باکس شیائومی همه چیز روان پیش می رود. اما وقتی وارد برنامه های خاص تری می شویم، اولین عوارض شروع می شود. به عنوان مثال، هنگام بازی، می توانید از عناوینی مانند Beach Buddy Racing و موارد دیگر نهایت استفاده را ببرید. زیرا، به عنوان مثال، هنگامی که Real Racing شروع به کار کرد، دستگاه خراب شد. زیرا برق قطع شد. تی وی باکس شیائومی را برای این خریداری نکنید.

 

اما حتی با برنامه هایی مانند Crunchyroll که از لحاظ نظری بر اساس پخش جریانی ویدئو مانند Netflix و غیره بنا شده اند. Xiaomi Mi TV Stick خراب شده و مقدار مشخصی از گرما را ایجاد می کند.

برای بقیه ، می توانید از  برنامه Play Store برای Android TV استفاده کنید و برنامه هایی برای کارائوکه ، تناسب اندام ، رقص ، فرهنگ و موارد دیگر پیدا کنید. بنابراین، تلویزیون شیائومی پنجره ای به دنیای چندرسانه ای ارائه می دهد. که عملکرد Chromecast نیز به آن اضافه شده است. همچنین امکان انتقال صفحه نمایش گوشی هوشمند خود به طور مستقیم به تلویزیون وجود دارد. هر دو عملکردی که دیگر نمی توانید هنگام تلاش بدون آنها انجام دهید.

 

 

ما همچنین دارای رمزگشایی صوتی چند کاناله ، صدای فراگیر Dolby HD و DTS هستیم.

 

فرمت های مختلف پشتیبانی شده تی وی باکس شیائومی به شرح زیر است:

رسیور ویدئو VP9-10، H.265، H.264، VC-1، MPEG1 / 2/4، Real8 / 9/10

فرمت ویدئو: RM ، MOV ، VOB ، AVI ، MKV ، TS ، MP4

رمزگشای صوتی: DOLBY، DTS

قالب صوتی: MP3 ، AAC ، FLAC ، OGG

رمزگشای تصویر: JPG ، BMP ، GIF ، PNG

 

رابط با کمک کنترل از راه دور بلوتوث از نوع بلوتوث منتقل می شود. تا بتوان از هر زاویه فرمان را دریافت کرد. در قسمت فوقانی میکروفونی را می یابیم که می توانیم از طریق دکمه مربوطه دستیار Google را با آن تماس بگیریم. در حالی که دکمه های دیگر شامل کنترل های بلندی صدا هستند. که فقط دستگاه ها را کنترل می کنند نه تلویزیون و همچنین 2 دکمه برای Netflix و Prime Video.

سپس دکمه های کلاسیک سیستم Android را داریم که مستقیماً به Start ، Back و آخرین برنامه ها برمی گردیم. و در آخر دکمه On / Off (که در واقع محصول را در حالت آماده به کار قرار می دهد). و یک پد جهت دار با یک کلید تأیید مربوطه برای تعویض به رابط داخلی سیستم مواد استفاده شده اندکی ارزان هستند. به طور کلی، من هنگام فشار دادن دکمه ها هیچ گونه خراشی مشاهده نکردم. در حالی که عملکرد با 2 باتری AAA تضمین نشده است. همچنین لازم به ذکر است که تی وی باکس شیائومی از HDMI CEC پشتیبانی می کند. بنابراین می توانید آن را با کنترل از راه دور تلویزیون خود کنترل کنید. که البته عملکرد دستیار Google را از دست می دهد.

 

 

یکی از مزایای سیستم Android TV بدون شخصی سازی توسط مارک آسیایی ، پیکربندی آن در چند مرحله ساده است. به سادگی کلید را به تلویزیون وصل کنید. با استفاده از گوشی هوشمند Android خود از دستورالعمل های روی صفحه پیروی کنید. و همه اطلاعات حساب Google شما بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور منتقل می شوند. برخی ممکن است استدلال کنند که Mi TV Stick فقط وضوح 1080p و نه 4K را ارائه می دهد. اما به طور کلی این نوع محصول با هدف مدرن سازی دستگاه های قدیمی متولد شده است. بنابراین اعتقاد بر این است که آنها پانل های با وضوح بالا ندارند قانونی است. به نظر من، راه حل شیائومی بیش از اعتبار است. و به طور کلی مشخصات رنگ عالی را ارائه می دهد.

 

با این حال، وقتی در مرحله جریان هستیم، خیلی سریع در مسیر ویدیو حرکت می کنیم. هنگامی که از دستیار Google می خواهیم عملیاتی را انجام دهد. یا هنگام باز شدن برنامه های خاص، سخت افزار کاهش یافته به ویژه قابل توجه است. در مورد من، من همیشه از نقطه اتصال گوشی همراه خود برای گشت و گذار استفاده کرده ام. بنابراین عملکرد “ضعیف” در برخی مناطق نیز تحت تأثیر قرار گرفته است . اما به طور کلی می توانم از استفاده Xiaomi Mi TV Stick راضی باشم.

 

چوب تلویزیون شیائومی mi

 

و سپس همه برنامه های کلاسیک Android TV و همچنین بسیاری از برنامه ها برای صفحه بزرگ وجود دارد. که کاملاً با کنترل از راه دور موجود کار می کنند. برای “گیک ها” می توانید برنامه هایی مانند Kodi و Veezie را نصب کنید. که دنیای واقعی جریان آنلاین را باز می کند.

 

چوب تلویزیون شیائومی mi
Xiaomi Mi TV stick ، ​​FHD ، Android TV 9.0 ، کنترل از راه دور بلوتوث ، HDMI ، پخش کننده رسانه ، YouTube ، Netflix ، Chrome Cast ، دستیار Google ، آمازون ...

نتیجه

کسی که سوال می کند آیا این بهتر است ، Xiaomi Mi TV Stick یا Amazon Fire TV Stick ، ​​و پاسخ البته به نیازهای واقعی شما بستگی دارد. با توجه به اینکه کلید آمازون اساس آن را بر اساس سرویس Prime Video قرار داده است. حتی اگر امکان پذیر باشد ادامه با نصب “” برنامه های شخص ثالث مانند Rai Play و غیره. از این نظر، هیچ برنده ای وجود ندارد. اما مطمئنا تی وی باکس شیائومی در زمینه های برنامه همه کاره است و همچنین آزادی بیشتری در نصب دارد برنامه ها، اما احتمالاً Chromecast تعبیه شده در Xiaomi Mi TV Stick این کار را ترجیح می دهد. زیرا در کل شما با یک تلاش 2 محصول را در 1 خانه می گیرید.

در هر صورت، تی وی باکس شیائومی ارزان ترین انتخاب برای کسانی است. که می خواهند به تجربه تلویزیون Android نزدیک شوند. علاوه بر این، به روزرسانی های مختلف (چند مورد قبلاً دریافت کرده ام). فقط می تواند تجربه مانند گوشی موبایل های هوشمند را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *