مجله شیائومی

معرفی و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G

گوشی شیائومی

در ماه مه، ردمی شیائومی به طور رسمی پرچمدار سری Redmi K20 گوشی موبایل های مقرون به صرفه را به بازار عرضه کرد. آن زمان بسیاری فکر کرده بودند که این شرکت فقط بر روی طراحی تمرکز کرده و سخت افزار به اندازه سایر مدل های شاخص قدرتمند نیست.

نیمی از سال بعد، سری Redmi K به روزرسانی شده است. “اولین تراشه یکپارچه Snapdragon 765G 5G” ، “صفحه نمایش سرعت بروز رسانی 120 هرتز” و “اولین سنسور سونی IMX686” ، همه جدیدترین گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G را جذاب تر نشان می دهد. به طور خاص، اولین تراشه یکپارچه 5G کوالکام، اسنپدراگون 765G، نه تنها از شبکه های 5G حالت دوگانه SA / NSA پشتیبانی می کند. بلکه باعث بهبود پردازنده، پردازش گرافیک و عملکرد هوش مصنوعی می شود.

اما متأسفانه، آنچه ما به دست آوردیم نسخه 5G Redmi K30 نبود. بلکه نسخه 4G بود. این گوشی اسنپدراگون 765G را حمل نمی کند. اما پردازنده Snapdragon 730G را انتخاب کرده است. اگرچه برای اولین بار نمی توانید جذابیت Snapdragon 765G را تجربه کنید ، اما برخی دیگر از ویژگی های سری K30 نیز ارزش امتحان دارند. امروز ، این بررسی بر روی صفحه نمایش نرخ تازه سازی 120 هرتز و لنز 64 مگاپیکسلی سونی تمرکز دارد.

 

طراحی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G

از K20 شروع می کنیم، گوشی موبایل های Redmi نسبت به گوشی موبایل های قبلی Redmi بسیار تصفیه شده تر هستند. در نسل K30 دیدیم که Redmi ایده های خاص خود را برای طراحی گوشی های هوشمند دارد. تشخیص در حال حاضر بسیار زیاد است.

 

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G

 

پشت گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G یک عنصر حلقه ای به ماژول دوربین عمودی اضافه می کند. ادعای رسمی الهام گرفته از “دایره ای به سبک چینی” است که معمولاً در معماری چین یافت می شود. وقتی این حلقه را برای اولین بار دیدیم، فکر کردیم که این یک کمی آگاهانه است. مدت زیادی گذشته است. اما ما همچنین فکر می کنیم که زیباست.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 2

 

به هر حال ، بسیاری از کاربران فکر کرده اند که طراحان Redmi از دستگاه سکه الهام گرفته اند. گروه دیگری از کاربران فکر می کردند که به نظر می رسد یک سوراخ کلید است. امروز لو وایبینگ بیانیه ای صادر کرد و گفت هیچ یک از این نسخه ها درست نیست. زیرا طراحان آنها کاملاً به مفهوم دیگری فکر کرده اند. اگرچه شباهت هایی بین آنها وجود دارد.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 3

 

 

البته برای مواردی مانند مدل سازی و طراحی، مردم همیشه خیرخواه هستند. بعضی ها آن را دوست دارند و برخی دیگر این کار را دوست ندارند. اما ما یک آزمایش کوچک با افراد اطرافمان انجام دادیم. و بیشتر آنها از طراحی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G خوششان آمده است.

 

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G

 

دلیل دیگر مطبوع بسیاری از کاربران در پشت K30 این است که هیچ عنصر اضافی در آن وجود ندارد. صفحه پشتی شیشه ای نیز با رادیان پردازش شده است. تا پایه ای برای احساس خوب ایجاد کند. تنها چیزی که باعث ناراحتی مردم می شود برجستگی لنز عقب است. ارتفاع لنز عقب Redmi K30 کمی فراتر از تصور است. اما برای کسانی که نگران این موضوع هستند ، باید از یک مورد استفاده کنید.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 5

 

در گذشته، ردمی وسواس زیادی در مورد ماژول اثر انگشت عقب داشت و حتی مراقبت از پنهان کردن اثر انگشت عقب را نیز بر عهده داشت (ردمی نوت 8 پرو از طراحی پنهان استفاده می کند). سری K30 از تشخیص اثر انگشت جانبی استفاده می کند. دلیل استفاده نکردن از اثر انگشت صفحه بسیار ساده است. این تلفن از صفحه نمایش LCD با سرعت تازه سازی 120 هرتز استفاده می کند. و ایجاد اثر انگشت روی صفحه نمایش LCD بسیار دشوار است. چرا از صفحه نمایش OLED استفاده نمی شود؟ دلیل آن نیز بسیار ساده است، به دلیل طراحی

دوربین سلفی بر روی صفحه

 

.بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 6

 

قسمت جلوی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G دارای صفحه نمایش تمام به همراه دوربین سلفی 6.67 اینچی 20:9 است. برای صفحه های LCD، فرآیند مشت زدن کاملاً کامل است. و Redmi همچنین اندازه دهانه ها را به حداقل می رساند. تا از مشکل نشت نور جلوگیری کند. در مورد مشت زدن به صفحه های OLED ، فقط صفحه نمایش های سامسونگ از چنین روشی استفاده می کنند.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 7

 

آیا طراحی دوربین سلفی بر روی ثفحه نمایش جلوه بصری تأثیر می گذارد؟ پاسخ بله است. اگر احساس می کنید حتی یک صفحه تک سوراخ آزار دهنده است ، طبیعتاً نمی توانید دو بازشو بپذیرید. و دهانه K30 در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد. برای برخی از برنامه های دارای تبلیغات باز، دکمه جستجوی تبلیغات نیز به طور کلی در گوشه بالا سمت راست قرار دارد. که فقط توسط سوراخ پوشانده شده است … خودتان را قضاوت کنید.

 

گوشی شیائومی

 

هنوز هم با ماژول تشخیص اثر انگشت جانبی صحبت می کنید. بهتر است دکمه پاور و تشخیص اثر انگشت را با هم انجام دهید. فناوری امروز بالغ است و می تواند یک تجربه باز کردن یک کلیک را بدون تأثیر بر عرض حاشیه صفحه به ارمغان بیاورد. جای نگرانی در مورد سرعت باز کردن قفل وجود ندارد. اصولاً وقتی انگشت کلید را لمس می کند، قفل تلفن باز می شود. با این حال، دکمه روشن بودن تشخیص اثر انگشت گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G کمی بالاتر از صفحه قاب است. که باعث می شود انگشتان ما همیشه احساس برافراشتگی کنند، و ما را به یک بیمار وسواس فکری عملی تبدیل کند که می خواهد آن را بیرون بکشد.

 

گوشی شیائومی

 

به طور کلی، اولین برداشت از گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G بد نیست. گرچه وزن 208 گرم و ضخامت 8.79 میلی متر ایده آل نیستند. اما با این حال احساس “قابل اطمینان” می دهند. این امر به دلیل کنترل فناوری گوشی های هوشمند توسط برند Redmi طی یک سال گذشته است. بنابراین هنگام استفاده از این گوشی برای اولین بار ، صفحه نمایش با نسبت 20: 9 باعث می شود تلفن کمی طولانی تر شوید.

علاوه بر این، برخی از جزئیات کوچک وجود دارد که نباید آنها را نادیده بگیریم. به عنوان مثال، قاب میانی گوشی هوشمند به سادگی صیقلی یا مات نیست. بلکه از ترکیبی از این دو استفاده می کند: مات در وسط و روش پرداخت در هر دو طرف. تا حدی، چنین جزئیاتی باعث می شود تلفن تصفیه شده تری به نظر برسد.

 

سرعت بروزرسانی صفحه 120 هرتز برای چیست؟

ما این سوال را از خود هر بار که گوشی موبایل با صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا دریافت می کنیم می پرسیم. و پاسخ هر بار تقریباً یکسان است. شما نمی توانید این پیشرفت سخت افزاری را نادیده بگیرید. اما گفتن اینکه چه کاری انجام می دهد سخت است. برای بیشتر افراد، تفاوت بین 60Hz تا 90Hz تا 120Hz بسیار زیاد نیست.

در مورد گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G، با توجه به صفحه نمایش 120 هرتز، شما یک اثر انیمیشن بهتری خواهید دید. واقعاً روان است. E

بیایید ببینیم عملکردهای 120Hz ، 60Hz و 90Hz Redmi K30 چگونه عمل می کنند.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 12

 

در مقایسه با میزان نرمال 60 هرتز، از لک و دم کمتری برخوردار است و هموارتر است. در مقایسه با صفحه نمایش نرخ تازه سازی 90 هرتز، تأثیر آنچنان واضح نیست.

در اینجا لازم به ذکر است که Redmi از تنظیم دینامیکی هوشمند حالت فریم ریت استفاده می کند. به این معنی که همه برنامه ها سرعت تازه سازی 120 هرتز را باز نمی کنند. هدف اصلی این امر کاهش مصرف برق و تعادل دوام باتری تلفن همراه است.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 13

 

صحبت از دوام باتری است، ما همچنین مصرف انرژی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G را آزمایش کردیم که اساساً می تواند بیش از یک روز استفاده را فراهم کند.

جهت کاربرد دیگر نرخ تازه سازی صفحه نمایش 120 هرتز، بازی است. برخی از گوشی موبایل های بازی اکنون اولین کسانی هستند که از صفحه نمایش 120 هرتز استفاده می کنند. با این حال ، بازی های زیادی وجود ندارند که از صفحه نمایش با سرعت بروزرسانی بالا پشتیبانی کنند (بیشتر بازی های فعلی از 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می کنند) ، که همچنین باعث می شود صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا فایده ای نداشته باشد.

اکنون به نظر می رسد که اگرچه توسعه صفحه های باسرعت بروز رسانی نسبتاً کند است و تولیدکنندگان زیادی در حال پیگیری نیستند. اما باید جهت توسعه صفحه های آینده باشد.

 

دوربین گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G نیز مانند Redmi Note 8 Pro دارای سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی است. تفاوت در این است که از سنسور Sony IMX686 استفاده می کند. این حسگر سونی را می توان به عنوان نسخه ارتقا یافته IMX586 در نظر گرفت. اندازه سنسور به 1 / 1.7 اینچ می رسد که همان اندازه سامسونگ است.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 14

 

لنز 64 مگاپیکسلی به طور طبیعی می تواند عکس هایی با وضوح بالاتر به ارمغان بیاورد و سنسورهای بزرگتر نیز می توانند نور بیشتری دریافت کنند که باعث می شود در هنگام عکس گرفتن در نور کم، روشنایی تصویر بهبود یابد. بنابراین، با این لنز، اغلب می توان با برش و بزرگنمایی، اثر بزرگنمایی را به دست آورد. حداقل بزرگنمایی 2 برابر مشکل بزرگی نیست.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 15

 

کنتراست بزرگنمایی 2 برابر

بنابراین می بینیم که هیچ لنز تله ای در سیستم دوربین Redmi K30 وجود ندارد.

بنابراین لنزهای Redmi K30 باقیمانده برای چه مواردی استفاده می شوند؟ اول از همه ، این دستگاه برای عکاسی از تصاویر با میدان دید بزرگ به لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. با این حال ، به نظر می رسد Redmi نقطه نرم و نرم 8 مگاپیکسلی است. این لنز در شرایط نوری کافی عملکرد خوبی دارد. هنگامی که در شرایط کم نور قرار بگیرید ، سر و صدا و لکه گیری تشدید می شود.

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 16

 

شات اصلی 64 مگاپیکسلی

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 17

 

عکسبرداری با زاویه دید فوق العاده گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G

علاوه بر این، عکس های گرفته شده توسط لنز اصلی و لنز با زاویه فوق العاده عریض دارای انحراف رنگی واضحی هستند که ناشی از تنظیمات مختلف لنز است.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 18

مقایسه حالت ماکرو گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G

لنز دیگر یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است که از فوکوس خودکار برای گرفتن فریم های ماکرو فوق العاده با حداقل 2 سانتی متر پشتیبانی می کند. به همین ترتیب ، اگرچه عکاسی از ماکروها گیم پلی زیادی به دوربین اضافه می کند، 2MP برای نشان دادن کیفیت بهتر تصویر کافی نیست.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 19

اگرچه لنز فوق العاده ماکرو می تواند اجسام نزدیک را ضبط کند ، اما لکه های کم نور سنگین هستند.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 20

 

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G اثبات فوق العاده ماکرو

لنز ماکرو Redmi K30 نه تنها می تواند عکس بگیرد بلکه فیلم های فوق العاده ماکرو را نیز ضبط می کند. با این وجود ، توسط سخت افزار محدود شده است و کیفیت فیلم ضبط شده نمی تواند با دوربین اصلی قابل مقایسه باشد.

آخرین لنز یک لنز عمق میدان 2MP است که عمدتا برای تاری تصویر در حالت عمودی استفاده می شود.

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 21

اثبات شب به اندازه کافی خالص است

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 22

 

با تشکر از اندازه بزرگ سنسور IMX686 سونی، می توان نور کم را به وضوح عکس گرفت.

اگر شما یک Mi Fan هستید، ما معتقدیم این مجموعه دوربین از قبل بسیار آشنا است. درست است ، تقریباً همان Redmi Note 8 Pro است ، با این تفاوت که سنسور سامسونگ با سونی جایگزین شده است. البته، این با موقعیت این تلفن نیز مطابقت دارد – لنز می تواند چندین صحنه را پوشش دهد ، نیازهای بسیاری را برآورده می کند ، اما برای لرزش وضعیت تلفن پرچمدار کافی نیست.

از نظر سلفی علاوه بر لنز جلوی 20 مگاپیکسلی ، یک لنز عمق میدان 2 مگاپیکسلی نیز وجود دارد که برای کمک به عکسبرداری و گرفتن اطلاعات عمق میدان نیز استفاده می شود.

 

گوشی شیائومی

 

حالت سلفی حالت پرتره (دیافراگم کوچک)

 

گوشی شیائومی

 

حالت سلفی حالت پرتره (دیافراگم بزرگ) ، دو تفاوت در تاری پس زمینه

 

بررسی Redmi K30 4G: آیا این یک محصول گل سرسبد است؟ تصویر 25

 

اثبات سلفی میکرودرم ابریژن

 

برخی از جزئیات دیگر گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G

همانطور که قبلاً اشاره شد، گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G که به دست ما رسید یک نسخه 4G است که به پردازنده Qualcomm Snapdragon 730G مجهز شده است. همه باید با این پردازنده آشنا باشند. این یکی از ویژگی های استاندارد برای گوشی های هوشمند میان رده و پیشرفته در سال 2019 است. G به معنای Gaming است که به معنای بهینه سازی شده برای بازی ها است.

با این حال تراشه های گوشی های میان رده و پیشرفته بسیاری ظاهر شدند که باعث می شود مزایای Snapdragon 730G کمتر نمایان شود. امتیاز اجرای AnTuTu اساساً حدود 260،000 است.

 

گوشی شیائومی

 

علاوه بر این، ردمی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K30 4G به یک شارژر سریع سیمی 27 واتی مجهز است که می تواند باتری 4500 میلی آمپر ساعتی گوشی را در مدت 1 ساعت کاملاً شارژ کند. البته NFC چند منظوره ، کنترل از راه دور مادون قرمز ، جک هدفون 3.5 میلی متری و گواهینامه صوتی Hi-Res همه در دسترس هستند ، اما فقط مجموعه پایین بلندگوها از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

 

نتیجه

بالاخره این گوشی K30 است نه K30 Pro. بنابراین در عملکرد “تب” نیست. اگرچه نکات برجسته ای در عکس وجود دارد ، اما هنوز در سطح شاخص نیست. برای افراد عادی کافی است.

اگر بودجه محدودی دارید و عجله ای برای ارتقا به 5G ندارید و نسبت به صفحات با تازه سازی بالا تعهد غیرمعمولی دارید و تجربه نهایی بازی را دنبال نمی کنید ، پس می توانید این محصول را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *