مجله شیائومی

نحوه پیشرفت پرچمداران گوشی موبایل شیائومی از Mi 1 تا Mi 10 آورده شده است!

گوشی موبایل شیائومی

امروز قرار نیست در مورد هیچ دستگاه جدیدی صحبت کنیم. ما تاریخچه گوشی موبایل های هوشمند سری شیائومی Mi را مرور خواهیم کرد. بنابراین شما می توانید درک بهتری از نوع دقیق شیائومی داشته باشید. و اینکه چگونه طی چند سال گذشته تکامل یافته اند.

سال 2020 دهمین سال تولید شیائومی است، شرکتی که بدون شک افسانه این صنعت است. در این دهه، شیائومی نه تنها از نظر فروش گوشی های هوشمند سال به سال در میان پنج نفر برتر جهان قرار دارد بلکه به 500 شرکت برتر جهان نیز راه یافته است. و در دهمین سال تولید، گوشی موبایل Mi 10 آغاز دور شدن از پرچمداران بسیار مقرون به صرفه و ورود به رده موبایل های گران قیمت و برتر است.

اما بدون صحبت در مورد گوشی های پرچمدار آن نمی توان در مورد موفقیت شیائومی صحبت کرد. بنابراین بیایید به گذشته برگردیم و ببینیم که چگونه جوانترین شرکت فورچون 500 از صفر به ده ها میلیارد دلار سرمایه بازار رسیده است.

 

Xiaomi mi Flagships FEATURED

 

سال اول شیائومی، اولین محصول آن گوشی همراه نبود. بلکه یک سیستم عامل سفارشی مبتنی بر اندروید به نام MIUI بود که تجربه روان و کاربر پسند آن باعث شهرت خوبی برای شیائومی شد.

 

 

1. گوشی موبایل Mi 1 شیائومی

 

1 من

 

 

در سال دوم، یعنی در آگوست 2011، اولین گوشی موبایل شیائومی، Mi 1 با MIUI به بازار عرضه شد. در اولین فروش اینترنتی گوشی، فقط در مدت 5 دقیقه 300 هزار دستگاه به فروش رسید. این محبوبیت نه تنها به دلیل تجربه روان MIUI بلکه به دلیل استراتژی قیمت باورنکردنی آن بود. در حالی که پیکربندی مشابه سامسونگ گلکسی S2 داشت، تنها نیمی از قیمت S2 بود. با تراشه دو هسته ای Snapdragon S3 1.5GHz، صفحه نمایش 4 اینچی با 245ppi و 1 گیگابایت رم، که همه از آن پیکربندی های برتر در آن زمان بودند. Mi 1 1999RMB قیمت گذاری شد که به حدود 300USD تبدیل شد. در آن زمان، به جز شیائومی، هیچ کس نمی توانست چنین کاری کند.

 

 

قیمت Xiaomi 1999 یوان
قیمت Xiaomi 1999 یوان

 

 

از آن زمان، شماره 1999، به شماره خوش شانس شیائومی تبدیل شده است و مانند یک طلسم جادویی است.

اما صادقانه بگویم، طراحی اولین گوشی Mi اصلاً برجسته نبود، که همچنین به یکی از انتقاداترین نقاط پرچمداران شیائومی در سال های اخیر تبدیل شد.

 

2. گوشی موبایل Mi 2 شیائومی

 

Xiaomi mi 2

 

در تابستان 2012، شیائومی Mi 2 را منتشر کرد که نه تنها دارای SoC به روز شده ای بود، بلکه دارای صفحه نمایش بزرگتری با وضوح 342ppi بود که حتی از iPhone iPhone 4s بهتر بود. و به 2 گیگابایت رم مجهز بود که در آن زمان معمول نبود. Mi 2 روند Mi 1 را در ارائه ارزش فوق العاده برای پول ادامه داد و همچنین با حمایت همان طرفداران Mi با همان قیمت 1999RMB ادامه داد. صدها هزار Mi 2 موجود در هر بار در عرض چند دقیقه به فروش رسید.

 

 

شیائومی Mi 2

3. گوشی موبایل Mi 2S شیائومی

 

mi 2s

 

مشهورترین مدل سری Mi 2 نیست. در عوض، این Mi 2s است که در سال 2013 منتشر شد. در آن سال ، شیائومی 3 گوشی موبایل را منتشر کرد: Mi 2S ، Redmi 1 و Mi 3.

گوشی موبایل Mi 2S شیائومی با MiUI به روز شده، Snapdragon 600 SoC جدید و طبق معمول با همان قیمت 1999RMB نسخه بهبود یافته Mi 2 بود.

در حالی که گوشی موبایل های اندرویدی مربوط به همان دوره از قدرت کمتری برخوردار بودند، گوشی موبایل Mi 2s شیائومی در آن زمان با عملکرد عالی و پشتیبانی نرم افزاری قدرتمند از برتری آشکاری برخوردار بود. و به لطف پشتیبانی رسمی طولانی مدت از MIUI 4 به MIUI 9 ،Mi 2s به یکی از با دوام ترین مدل ها در میان گوشی های Mi تبدیل شده است.

به دلیل عملکرد قوی، هنوز هم می تواند برخی از برنامه های اصلی امروز را اجرا کند. هم اکنون نیز برخی از کاربران هستند که از این مدل منصرف نشده اند. به همین دلیل  گوشی موبایل 2s توسط طرفداران Mi در چین به عنوان یک مدل جادویی کلاسیک شناخته می شد ، دقیقاً مانند آیفون 4 برای اپل.

 

 

شیائومی دارای خانواده برجسته ای است

 

 

اگرچه گوشی موبایل های Mi از Mi 1 تا Mi 2s موفقیت زیادی در فروش داشته اند. اما مصرف کنندگان زیادی از کمبود سهام در کل شکایت داشته اند. بسیاری از آنها از شیائومی به عنوان یک شرکت “فریب میمون” که از استراتژی های بازاریابی تشنه برای مصرف استفاده می کند ، سوال می کنند صبر و شوق کاربران. اما دلیل جزئی آن ممکن است این باشد که به عنوان یک استارت آپ فاقد ظرفیت تولید، شیائومی توانایی پاسخگویی سریع به تقاضای بزرگ بازار را نداشت.

 

 

4. گوشی موبایل Redmi 1 شیائومی

 

ردمی 1

 

اتفاقاً اولین گوشی ردمی در همان سال عرضه شد. ردمی به عنوان اولین مارک فرعی شیائومی، نقش جای پای شیائومی را در بازار بودجه به عهده گرفت. فقط با حدود 120 دلار آمریکا می توانید یک گوشی موبایل با کیفیت مارک تهیه کنید که ارزش بالایی برای پول داشته باشد، که در آن زمان در بازار جهانی گوشی موبایل بسیار نادر بود. بیش از 9 میلیون سفارش پیش فروش نیز ثابت کرد که برند Redmi در مسیر درست قرار دارد. و نام تجاری شیائومی همچنان به ساخت قدرت خود برای ساخت یک پرچمدار رده بالا دست یافت.

5. گوشی موبایل Mi 3 شیائومی

 

شیائومی می 3

 

اکنون به پرچمدار گوشی موبایل Mi 3 شیائومی که در اواخر سال عرضه شد باز می گردیم. شیائومی طراحی متوسط ​​قبلی را کنار گذاشت و آن را به ظاهری کاملاً زاویه دار و کاملاً جدید تغییر داد. با اولین رونمایی جهانی snapdragon 800 soc و صفحه نمایش 1080P به روز شده با وضوح 441PPI ارائه شد. و M3 اولین گوشی شیائومی بود که دارای قاب پشتی غیرقابل جابجایی بود. به لطف بدنه یکپارچه تر ، ظرفیت باتری آن به 3050 میلی آمپر ساعت ارتقا یافت. شیائومی حتی با تمام این به روزرسانی های مهم ، استراتژی قیمت گذاری خود را از سال 1999RMB ادامه داد، طرفداران ناامید کننده که معتقد بودند می توانند گوشی موبایل را با قیمت شگفت انگیز 1999RMB به دست آورند.

 

 

شیائومی می 3

 

 

واضح است که این شجاعت و تلاش زیادی را برای تهیه چنین محصولی با چنین برچسب مقرون به صرفه ای لازم داشته است. با این حال، Mi 3 با بررسی های دو قطبی مردم به یک مدل منحصر به فرد در تاریخ Mi Phones تبدیل شد. علاوه بر تعریف و تمجیدهای انجام شده از موارد به روزرسانی که ذکر کردیم. برخی آن را به کپی برداری از طراحی صنعتی سری Nokia Lumia متهم کرده و از کیفیت ساخت پایین آن شکایت داشتند.

 

 

6. گوشی موبایل Mi 4 شیائومی

 

Xiaomi Mi 4 برجسته است

 

در تابستان 2014، پس از طراحی بحث برانگیز Mi 3، گوشی موبایل Mi 4 عرضه شد. شیائومی برای Mi 4 تمرکز خود را بر روی ارتقا design طراحی گوشی قرار داده است. با شعار ‘سفر هنری یک صفحه فولادی’ ، اولین بار بود که گوشی موبایل Mi از قاب فولادی ضد زنگ فلزی استفاده می کرد. و با تغییر حالت سبک زاویه دار Mi 3، گوشی موبایل Mi 4 به طراحی سری Mi 1 و Mi 2 بازگشت. قاب پشتی از طرح الگوی خاصی برخوردار بود و کل دستگاه از افزایش کیفیت ساخت بسیار چشمگیری برخوردار بود. جای تعجب نیست که سال 2014 یکی دیگر از سال های فروش بزرگ شیائومی بود.

در سال 2015 ، هیچ به روزرسانی از سری Mi وجود نداشت. در عوض، سری جدیدی به بازار عرضه شد شیائومی Note 1. به عنوان اولین تلاش شیائومی برای ورود به بازارهای سطح بالا، نوت 1 جدید موفقیت آمیز نبود. کمبود خواننده اثر انگشت و تأخیر چهار ماهه در عرضه Snapdragon 810 SoC به دلیل مشکلات بیش از حد گرم، باعث شد گوشی موبایل نوت 1 به محض فروش بیشتر رقبا را پشت سر بگذارد. فقدان یک مدل پرچمدار بسیار تحسین شده در سال 2015 به تاریکی پیش رو برای شیائومی اشاره داشت.

 

7. گوشی موبایل Mi 5 شیائومی

 

شیائومی می 5

 

در اوایل سال 2016 ، سرانجام گوشی موبایل Mi 5 شیائومی به بازار آمد. قرار بود با اولین تلاش خود برای درپوش پشت سرامیکی، جلوی سفید جلویی، دکمه هوم با حسگر اثر انگشت و جدیدترین اسنپدراگون 820، با قیمت اولیه فقط 1999RMB فروش بسیار خوبی داشته باشد. اما فروش Mi 5 مجدداً تقریباً هشت ماه به تأخیر افتاد و مدت ها پس از فروش آن از فروش خارج شد. این تأخیر میزان فروش آن را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار داد و آن زمانی بود که طرفداران بیشتر بخاطر «بازاریابی گرسنگی» خود از این برند نام می بردند.

 

8. گوشی موبایل Mi Mix 1 شیائومی

 

شیائومی می میکس 1

 

اما خوشبختانه یک سنگین وزن دیگر نیز وجود داشت. که در سال 2016 روی صحنه رفت، گوشی موبایل Mi Mix 1 شیائومی. برای اولین بار در تاریخ، کاربران توانایی طراحی صنعتی شیائومی را در Mi Mix 1 مشاهده و تحسین کردند. این یک طراحی تمام صفحه با سه حاشیه فوق العاده باریک و یک دوربین سلفی در چانه زیر، که در آن زمان آن را بسیار خیره کننده کرده است.

 

شیائومی می میکس 1

 

 

حتی امروز نیز بسیار چشمگیر به نظر می رسد. قاب پشت سرامیکی مانند یشم ملایم است و دوربین و خواننده اثرانگشت در مرکز فوقانی ، مطابق با زیبایی زیبایی متقارن قرار می گیرند. اغراق نیست اگر بگوییم که تا حدی از طراحی صفحه نمایش گوشی های هوشمند آینده الهام گرفته است. با این وجود ، گوشی  موبایل Mix 1 به دلیل مشکلات تولید در مرحله یک گوشی مفهومی گیر افتاد. تولید انبوه نبود، بنابراین راهی برای نجات کاهش فروش در سال 2016 وجود نداشت. در این دو سال ، شیائومی اولین شکست خود را متحمل شد.

 

9. گوشی موبایل Mi 6 شیائومی

 

شیائومی می 6

 

پس از آن آوریل سال 2017 ، گوشی Mi با بهترین شهرت در تاریخ شیائومی، گوشی موبایل Mi 6 شیائومی اولین بار ارائه شد. این گوشی با یک دکمه خانگی جدید همراه با یک خواننده اثر انگشت همراه بود و همچنین یک دوربین تله را اضافه کرد. علاوه بر طراحی قابل ستایش و کیفیت ساخت عالی، اولین Snapdragon 835 SoC نیز آنرا تقریباً بی نقص ساخته است.

 

 

Xiaomi Mi 6 برجسته است

 

 

اسنپدراگون 835 با قدرت عالی و عملکرد خنک کننده بهترین چیپست اندروید در سال های اخیر بود. با تقریباً هیچ نقصی ، دیگر با آن قیمت آشنا 1999RMB، و دیگر اولین مدل از سری Mi با بیش از 1999RMB شروع به کار کرد. با این حال، قیمت اولیه 2299RMB مانع از خرید دستگاه توسط طرفداران نشد. موفقیت گوشی موبایل Mi 6 شیائومی سرانجام سد قیمت پرچمداران خود را شکست و اهمیت کیفیت و عملکرد محصول را بیشتر تأیید کرد. و تا کنون، Mi 6 همچنان تنها گوشی شیائومی است. که از زمان عرضه تا خروج هرگز کاهش قیمت نداشته است.

 

 

10. گوشی موبایل Mi 8 شیائومی

 

Xiaomi Mi 8 برجسته است

 

در سال 2018، شیائومی از Mi 7 رد شد و Mi 8 را به بازار عرضه کرد. گوشی موبایل Mi 8 شیائومی از زمان انتشار بحث برانگیز بود. شبیه آیفون بود. و Mi 8 شیائومی کمترین متمایزترین مدل از کل سری شد. حتی امیتر مادون قرمز، یک ویژگی استاندارد که سری Mi به آن افتخار می کنند، حذف شد. با وجود این، فروش Mi 8 به دلیل ارزش عالی برای پول همچنان در حال افزایش است. در آن زمان، شما فقط نیاز به پرداخت 2699RMB داشتید. تا بتوانید یک گل سرسبد دارای snapdragon 845 Soc ، GPS دو باند و تشخیص چهره مادون قرمز برای باز کردن قفل حتی در تاریکی دریافت کنید. و مهمتر اینکه، این اولین باری بود که شیائومی توجه خود را به دوربین گوشی آغاز کرد. در همین حال، بخش دوربین شروع به کار مستقل برای سرویس دهی به تمام تلفن های شیائومی کرد.

 

 

11.گوشی موبایل Mi 9 شیائومی

 

Xiaomi Mi 9 برجسته است

 

در سال 2019، گوشی موبایل Mi 9 شیائومی با نام رمز “جنگ فرشته” به بازار عرضه شد.شامل سه دوربین عقب، یک دوربین اصلی، یک دوربین زاویه باز و یک دوربین تله دیگر است. که برای اولین بار به سه مرحله پوشش فاصله کانونی دست یافت. Mi 9 در آن زمان در آزمون DXOMark امتیاز 107 را کسب کرد و خود را در جایگاه سوم قرار داد. همچنین اولین بار است که ما واقعاً شاهد ستایش شیائومی برای سیستم دوربین خود هستیم. از دیگر نقاط فروش گوشی موبایل Mi9 ، نازک بودن 7.61 میلی متر و بدنه سبک آن 173 گرم بود. با درپوش شیشه ای خمیده، گوشی همراه هنگام دست گرفتن کاملاً چشمگیر بود.

 

 

Xiaomi Mi 9 برجسته است

 

 

اما سازش Mi 9 این بود که ظرفیت باتری باید به 3300 میلی آمپر ساعت کاهش یابد. عمر باتری محدود نیز به شکایت اصلی Mi 9 تبدیل شد، که تا حدی بر فروش کلی مدل تأثیر گذاشت.

در همان زمان، بنیانگذار شیائومی، لی جون هنگام معرفی گفت که گوشی موبایل Mi 9 شیائومی با قیمت 2999RMB آخرین گوشی با قیمت زیر 3000RMB است.

در طول سال ها، شیائومی به خوبی آماده انتقال به بازار گران قیمت شد.

 

 

12. گوشی موبایل Mi 10 شیائومی

 

Xiaomi Mi 10 برجسته است

 

همانطور که انتظار می رفت ، Mi 10 مجهز به Snapdragon 865 که با قیمت 3999RMB شروع به کار کرد و در بهار امسال عرضه شد. گوشی موبایل Mi 10 شیائومی با یک دوربین اصلی 100 مگاپیکسلی، یک صفحه نمایش سوراخ دار منحنی 90 هرتز ، RAM LPDDR5 به علاوه ROM UFS 3 و از همه مهمتر پشتیبانی از شبکه 5G ارائه می شود. با این حال، اگرچه قیمت تقریباً دو برابر قیمت اولیه 1999RMB بود. اما شکایات کمتری در مورد استراتژی قیمت گذاری Mi 10 وجود داشت.

در مقایسه با سایر پرچمداران برند، Mi 10 همچنان در بخش قیمتی خود یکی از رقابتی ترین مدل های بازار است. و علاوه بر خود Mi 10، شیائومی چندین مدل از سری Mi 10 را ارائه داده است. که برای بخش های مختلف بازار و مناطق مختلف توسعه یافته اند. مانند Mi 10 Pro ، 10 Lite ، 10T، و غیره بدون شک مدل معروف ترین است. گوشی موبایل Mi  شیائومی فوق العاده خاص ساخته شده. تقریباً اولین پرچمدار Mi است که در میان گوشی های اندرویدی پیشتاز همه جانبه است و از چنین قیمت بالایی برخوردار است.

 

 

خانواده برجسته شیائومی

 

 

شیائومی به عنوان یک مارک خاص برای ساخت گوشی هایی با ارزش زیاد شناخته شده است. گرچه پرچمدار سری Mi دیگر با برچسب قیمتی میان رده عرضه نخواهد شد. اما مارک فرعی Redmi بازارگوشی موبایل های مقرون به صرفه ارزان قیمت را در اختیار گرفته است. طی ده سال گذشته ، الگوی شیائومی توسط تعدادی از مارک های تگوشی همراه تقلید شده است. با این حال ، بیشتر آنها در این صنعت کاملاً رقابتی شکست خوردند و دوام نیاوردند.

باید اضافه کنیم که شیائومی کامل نیست. حداقل هنوز با معضل بین دنبال کردن ارزش برند بالاتر و حفظ پایگاه کاربری موجود خود روبرو است. و بدون شک موفقیت Mi 10 Ultra شیائومی را به ترک این معضل ترغیب کرده است.

Mi 11 در آستانه عرضه است. و ما واقعاً منتظر هستیم که شیائومی برای ما شگفتی آور باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *