مجله شیائومی

بررسی جدید ویدئو پرژکتور شیائومی مدل Mijia

ویدئو پرژکتور شیائومی

همسو با روند توسعه نمایشگرهای بزرگ، شیائومی اولین ویدئو پرژکتور شیائومی مدل Mijia را از اوایل سال 2017 راه اندازی کرد. بعداً ، این تلویزیون نه تنها آن را به وضوح 4K ارتقا داد بلکه سایر پروژکتورهای Mijia ، از جمله Mijia Projector Lite و سایر پروژکتورهای LED را به طور متوالی راه اندازی کرد محصولات در حال حاضر ، آن یک پروژکتور جدید لیزری Mijia را برای غنی سازی بیشتر خط تولید طرح خود منتشر کرد. قیمت 5999 یوان (856 دلار) است.

 

به اندازه کافی بزرگ و روشن

ارائه یک تصویر بزرگتر یک مزیت ذاتی پروژکتورها است. محیط ارزیابی ما فقط می تواند فاصله قرارگیری 3.8 متر را برآورده کند. در این زمان ، عرض صفحه پیش بینی شده حدود 3.1 متر است. بعد از تبدیل ، اندازه صفحه در حدود 140 اینچ است. در برابر چنین صفحه بزرگی ، ارتفاع 1.8 متر است. اگر فاصله نمایش طولانی شود ، اندازه صفحه بیشتر افزایش می یابد.

 

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 1

 

با این حال ، در محیط خانه ، به دلیل محدودیت فاصله فرافکنی ، امکان نمایش یک صفحه نمایش بزرگ 150 اینچی کار آسانی نیست. حتی اگر فاصله فرافکنی فقط 2.6 متر باشد ، تصویر نهایی پیش بینی شده هنوز هم می تواند به 100 اینچ برسد ، که یک تصور بصری تکان دهنده را ایجاد می کند. این مزیت آشکار پروژکتور نسبت به LCD است.

 

پروژکتور جدید Mijia Laser Projector 2019 بررسی تصویر 2

پروژکتور جدید Mijia Laser Projector 2019 بررسی تصویر 3

 

برای محصولات فرافکنی، میزان روشنایی شاخص بسیار مهمی است. میزان روشنایی پروژکتور لیزر Mijia 2400 لومن ANSI است. در حال حاضر ، طرح LED مشترک فقط می تواند به 1900 لومن ANSI برسد. اگرچه می توانید روز را به وضوح مشاهده کنید ، برای دستیابی به یک اثر دید بهتر ، هرچه محیط تاریک تر باشد ، بهتر است.

در حال حاضر پروژکتورهای زیادی با استفاده از فناوری نمایش لیزر در بازار وجود ندارند. همانند تلویزیون های لیزری که پیش از این منتشر شده بودند ، پروژکتور لیزر Mijia از فناوری ALPD توسعه یافته توسط فناوری شنژن گوانگ فنگ استفاده می کند که دارای روشنایی بالا ، رنگ خوب ، کنتراست بالا و عمر طولانی است.

 

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 4

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 5

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 6

 

نمونه عکس ها

از نمونه عکس های صفحه نمایش فیلم 4K، رنگ ها واقعی و طبیعی هستند و این نشان دهنده مزایای رنگی فناوری نمایشگر لیزری است. علاوه بر این، از طریق این نمونه ها، شما همچنین می توانید با وضوح Full HD تصویر را واضح و واضح نشان دهید، و جزئیات بهتر هستند. از آنجا که منبع فیلم فعلی 4K هنوز نسبتاً کم است، طرح خانگی 1080P هنوز جریان اصلی بازار است.

 

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 7

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 8

 

وقتی نوبت به لیزر می رسد ، برخی از افراد ممکن است نگران باشند که ممکن است به چشم آسیب برساند. اما پروژکتور لیزر Mijia به تشخیص انسان مادون قرمز متکی است. هنگامی که آنها شخصی را در حال عبور تشخیص می دهند ، به طور خودکار خروجی روشنایی را خاموش کرده و متن هشدار دهنده “لطفا مستقیماً به منبع نور نگاه نکنید” ظاهر می شوند. اگر فرزندتان در خانه است باید این عملکرد را روشن کنید.

 

صفحه روشن / خاموش ویدئو پرژکتور شیائومی

پروژکتور لیزر Mijia همانند محصولات اصلی جریان اصلی تلویزیون های هوشمند ، دارای آرایه ای با چهار میکروفون داخلی برای پشتیبانی از دستیار صوتی Xiao Ai است. بنابراین استفاده از صدای هوشمند می تواند وابستگی به کنترل از راه دور را کاهش دهد. از دستورات صوتی می توان نه تنها برای جستجوی برخی از مطالب بلکه برای ایجاد برخی اصلاحات یا اصلاحات نیز استفاده کرد.

 

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 9

پروژکتور جدید Mijia Laser Projector 2019 بررسی تصویر 10

 

لازم به ذکر است که پروژکتور لیزر Mijia بر روی سیستم نسخه داخلی تلویزیون MIUI کار می کند. استفاده از سیستم هوش مصنوعی Patchwall آسان است. همزمان ، دارای محتوای داخلی در چندین سیستم عامل ویدیویی از جمله iQiyi ، Tencent Video ، Youku ، Mango TV ، PPTV و غیره است. هنگام استفاده از Xiao Ai برای جستجوی محتوا ، نه تنها محتوای iQiyi ارائه می شود. بلکه محتوای سایر سیستم عامل های ویدیویی نیز به طور مستقیم نمایش داده می شود.

 

پروژکتور جدید Mijia Laser Projector 2019 بررسی تصویر 11

 

هنگامی که صفحه را خاموش می کنید ، می توانید با Xiao Ai تماس بگیرید تا به کنترل هوشمند غنی دست یابید. در این زمان، شما می توانید آن را به عنوان یک نسخه بزرگ از بلندگوی AI شیائو تصور کنید، در مورد آب و هوا، پرس و جو در مورد اطلاعات، تنظیم یادآوری ها، داستان گفتن … با پروژکتور لیزر Mijia ، بلندگو شیائومی در خانه می تواند “تنظیم شود” خاموش ‘

پروژکتور لیزری Mijia دارای دو بلندگوی 1.75 اینچی با 10 وات ، 570 میلی لیتر کانال بزرگ با ظرفیت هوا و فرکانس های پایین 60 هرتز است.

 

تصحیح سنگ بنای چهار طرفه، نصب و قرارگیری انعطاف پذیر

بدنه گرد چینی سفید و تلویزیون قبلی با طرح لیزر Mijia همان سبک طراحی ساده را حفظ می کنند. که هماهنگی و زیبایی محیط خانه را از بین نخواهد برد. استفاده از پارچه خاکستری فضای عمیق در کنار لنز می تواند سبک را اضافه کند.

بر خلاف کنترل از راه دور تلویزیون شیائومی، کنترل از راه دور پروژکتور لیزر Mijia و میزبان یک طراحی سبک سازگار را حفظ می کنند. اما دکمه ها و طرح آنها اساساً یکسان است و کار با آن بسیار آسان است.

 

پروژکتور جدید Mijia Laser Projector 2019 بررسی تصویر 12

پروژکتور جدید Mijia Laser Projector 2019 بررسی تصویر 13

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 14

پروژکتور جدید Mijia Laser Projector 2019 بررسی تصویر 15

 

هنگام انتخاب موقعیت قرارگیری، از آنجا که از تصحیح کلید سنگی چهار طرفه پشتیبانی می کند. می توانید آن را دور هم قرار دهید و پس از تنظیم دستی می توانید تصویر را بفرستید. بنابراین اگر در اتاق خواب استفاده می شود می توانید آن را مستقیماً روی تخت خواب بگذارید. این عملکرد برای یک پروژکتور بسیار مفید است.

 

پروژکتور جدید Mijia Laser Projector 2019 بررسی تصویر 16

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 17

 

ویدئو پرژکتور شیائومی علاوه بر تصحیح کیستون چهار طرفه، به دوربین 1080P با کیفیت بالا مجهز است. که می تواند به صورت خودکار فوکوس کند. وقتی دوربین روشن است، به طور خودکار فوکوس می شود. از منظر اثر تمرکز واقعی، تنظیم دقیق دستی به طور کلی ضروری نیست.

 

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 18

 

از آنجا که محل قرارگیری نسبتاً نزدیک به بدن انسان است ، نمی توان مشکل سر و صدا را نادیده گرفت. نویز اندازه گیری شده نزدیک ورودی هوای پروژکتور لیزر Mijia 42.8dB و نویز خروجی هوا 41.5dB است (سر و صدای محیط 33.4dB). که بر مشاهده تأثیر نمی گذارد.

 

عملکرد قوی برای رسیدن به عمر طولانی تر

 

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 19

پروژکتور جدید Mijia Laser Projector 2019 بررسی تصویر 20

 

در مقایسه با محصولات تلویزیونی، چرخه تعویض پروژکتور نسبتاً طولانی خواهد بود. و این نیاز به داشتن پیکربندی سخت افزاری بالاتر برای پاسخگویی به زمان استفاده طولانی تر دارد. تراشه مورد استفاده توسط پروژکتور لیزر Mijia ، Amlogic T972 است. این تراشه نه تنها از Amlogic استفاده می شود. دومی و شیائومی با همکاری مشترک این پردازنده چهار هسته ای را که از معماری Cortex-A55 استفاده می کند، ایجاد می کنند. فرکانس دوم حداکثر فرکانس 1.9GHz است. و این 63٪ بالاتر از نسل قبلی T962 است که فرکانس اصلی آن 1.5GHz است. داشتن قابلیت رمزگشایی ویدئویی 8K بسیار مهم است. علاوه بر این، 2 گیگابایت حافظه + 16 گیگابایت حافظه فلش وجود دارد. بر اساس رضایت عملکرد روان سیستم، می توان برنامه های شخص ثالث را نصب کرد.

 

New Mijia Laser Projector 2019 نقد و بررسی تصویر 21

 

از نظر پیکربندی رابط، ویدئو پرژکتور شیائومی اترنت ، S / PDIF ، خروجی صدا ، USB2.0 × 2 ، HDMI × 2. را فراهم می کند ، بنابراین برای اتصال بلندگوها، کنسول های بازی و سایر تجهیزات مناسب است. عیب این است که به رابط USB3.0 مجهز نیست.

 

نتیجه گیری از ویدئو پرژکتور شیائومی

ویدئو پرژکتور شیائومی میجیا 5999 یوان است که دقیقاً بین طرح LED و تلویزیون لیزر است. در مقایسه با پروژکتورهای LED ، از لحاظ روشنایی و رنگ مزایای بیشتری دارد. بنابراین ، نیازهای مردم برای کیفیت تصویر بالاتر را برآورده می کند. در عین حال قیمت آن در مقایسه با تلویزیون لیزر مقرون به صرفه تر است. اگرچه یک تلویزیون ال سی دی با صفحه نمایش بزرگ 75 اینچ نیز می تواند با قیمت 5999 یوان خریداری شود. اما در مقایسه با صفحه نمایش 100 اینچی پروژکتورها هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

 

پروژکتور جدید Mijia Laser Projector 2019 بررسی تصویر 22

 

دستیار صوتی داخلی Xiao Ai همچنین مجموعه ای از تجربیات هوشمندانه را برای پروژکتور لیزر Mijia به ارمغان آورده. و از هوش بزرگی به صفحه نمایش بزرگ می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *