مجله شیائومی

مقایسه دوربین Galaxy Note 20 Ultraسامسونگ با Mi 10 Ultraشیائومی

پیش از پرداختن به نقد و بررسی و مقایسه Galaxy Note 20 Ultraسامسونگ با Mi 10 Ultraشیائومی بپردازیم جالب است بدانید که سال 2020 دهمین سالگرد شیائومی به عنوان یک شرکت غول فناوری که مقر آن در پکن است میباشد.

این شرکت با معرفی گوشی شگفت انگیز Xiaomi Mi 10 Ultra جشن بپا کرد.علیرغم حفظ همان نام مدل سری Mi 10 که چند ماه پیش منتشر شد،این گوشی فقط یک مشخصات جزئی و ساده نیست. این طراحی جدید است و از دوربین اصلی و بزرگنمایی متفاوتی استفاده می کند.

مطمئناً،برای مخاطبان در غرب،استفاده از “Ultra” به نظر می رسد این همان ردپای سامسونگ است.که بالاترین گوشی های پرچمدار آن امسال از همان نام استفاده کردند و به تازگی Galaxy Note 20 Ultra را معرفی کرده اند. اما این کاملاً منصفانه نخواهد بود،یکی به این دلیل که HTC قبلاً از نام Ultra استفاده کرده بود و دو ، تلفن شیائومی برای عرضه در خارج از چین تنظیم نشده است و نام رسمی چینی آن به معنای واقعی کلمه “Xiaomi 10 Supreme Collector’s Edition” است ”

 

دوربین Galaxy Note 20 Ultraسامسونگ با Mi 10 Ultraشیائومی

صرف نظر از این،کیفیت دوربین بالایی دارد،نه فقط به این دلیل که جدیدترین های سامسونگ و شیائومی کلمه ای را در نام خود به اشتراک می گذارند،بلکه به این دلیل که Ultra شیائومی نیز از سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی که در Mi 10 Pro استفاده کرده از سامسونگ فاصله می گیرد.این همان دوربین 108 مگاپیکسلی است که به دلیل مشکلات فوکوس،مشکلات جدی S20 Ultra را به پرچمدار سامسونگ تحمیل کرده است و اکنون همچنان در جدیدترین Note 20 Ultra استفاده می شود.

کیفیت اصلی جدیدترین شیائومی اکنون یک دوربین فوق العاده بزرگ 48 مگاپیکسلی ساخته شده به صورت سفارشی است که از سنسور 1 / 1.32 اینچی استفاده می کند. این عملکرد در نور کم را به شدت بهبود می بخشد.زیرا سنسور تصویر بزرگتر است و تعداد مگاپیکسل پایین در واقع به مصرف نور کمک می کند.

گوشی اولترای شیائومی همچنین چندمورد اولیه در صنعت رابه شما معرفی می کند.این دستگاه ازطریق شارژر سریع 120وات شارژ میشود که میتواند باتری 4500 میلی آمپر ساعت را از 0 تا 100 در 23 دقیقه به طور کامل شارژ کند.من تلفن را به مدت پنج دقیقه تست کردم و شارژر 120 وات در مدت زمان 5 دقیقه 22٪ شارژ کرد.

در صورت استفاده از شارژر فابریک شیائومی،این تلفن از شارژ بی سیم تا سرعت 55 وات نیز پشتیبانی می کند.که باعث می شود شارژ آیفون 5 سال عقب باشد.نوت 20 اولترا سامسونگ هم خالی از لطف نیست؛ سنسور جدید لیزری را برای فوکوس اتوماتیک S20 Ultra اضافه کرده است،در حالی که دوربین های زاویه دید Periscope و ultrawide عمدتا در قسمت سخت افزاری بدون تغییر باقی مانده اند ، اما با برخی تنظیمات نرم افزاریمانند قبل،دوربین 108 مگاپیکسلی Note 20 Ultra برای عکسبرداری دارای پیکسل 9 در 1 استفاده می شود.

 

عکس استاندارد 1X در روز (Galaxy Note 20 Ultraسامسونگ با Mi 10 Ultraشیائومی)

 

عکس های استاندارد 1X با Mi 10 Ultra و Note 20 Ultra.

 

(توجه: علامت گذاری گلکسی Mi 10 Ultra غیرفعال است.اما من آن را برای این آزمایش روشن گذاشتم تا بتواند بین تصویر شیائومی و سامسونگ به راحتی تمایز ایجاد کند. برای عکس های برش خورده بدون علامت ، توجه داشته باشید که تصویر شیائومی در سمت چپ قرار دارد.)

این عکس اندکی چالش برانگیز است که به دلیل آسمان میانه روز بسیار آفتابی،زمین غرق در سایه های عمیق ایجاد شده توسط ساختمان های بلند و یک وسیله نقلیه در حال حرکت است.آسمان در هر دو عکس به درستی متعادل است.اگرچه آسمان سامسونگ همان کنتراست اغراق آمیز گرفته شده را به نمایش می گذارد که بعضی دوست دارند،بعضی دوست ندارند. سرعت شاتر شیائومی کمی بیشتر است.از این رو چرا تاکسی چند قدم در عکس عقب است (من هر دو عکس را به طور همزمان گرفتم).

 

دوربین فوق العاده عریض (Galaxy Note 20 Ultraسامسونگ با Mi 10 Ultraشیائومی)

 

تصاویر با زاویه فوق العاده گسترده.

 

دوربین های زاویه دید شیائومی و سامسونگ دارای زاویه دید گسترده ترین میدان دید در اطراف هستند. لنز 20 مگاپیکسلی دوربین 20 مگاپیکسلی شیائومی یک میدان دید 128 درجه را با یک معادل 12 میلی متر ضبط می کند ، در حالی که اولتراواید 12 مگاپیکسلی Note 20 Ultra یک میدان دید 13 میلی متری را به خود اختصاص می دهد. نتایج یک بار دیگر بسیار نزدیک هستند.اما دیافراگم f / 2.2 شیائومی نور کمی بیشتری نسبت به f / 3.0 سامسونگ ایجاد می کند.

اما یک دوربین 20 مگاپیکسلی پیکسل های بیشتری برای پر کردن یک فراصوت دارد.تصویر شیائومی بزرگتر است واگر من تصویر سامسونگ را متناسب با آن تنظیم کنم.میتوانید وضوح تصویر فوق العاده شیائومی را ببینید.به ویژه در حروف چینی علامت و دریچه های سمت چپ آن.

 

در ultrawides بزرگنمایی کنید.

 

بزرگنمایی 10 برابر

هر دو لنز بزرگنمایی پریسکوپ در اینجا 5 برابر بزرگنمایی نوری بدون افت و 10 برابر نزدیک به کاهش تلفات تولید می کنند. سخت افزار شیائومی کمی برتر به نظر می رسد.زیرا این یک لنز چهار ضلعی 48 مگاپیکسلی Periscope است.که با استفاده از pixel binning برای دستیابی به معادل اندازه پیکسل 1.6 میکرومتر در حالی که لنز Periscope Note 20 Ultra سامسونگ یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه 1.41.0μm است.

در اینجا تصویر مرجع از جایی که ایستاده بودم وجود دارد. می خواهم لاستیک های کامیون صورتی را بزرگنمایی کنم.

تصویر مرجع 1X.

تصاویر بزرگنمایی 10 برابر ، با شیائومی (چپ) و سامسونگ (راست).

 

هر دو عکس در بزرگنمایی 10 برابر بسیار خوب هستند ، اما کاملاً بی عیب نیستند ، مانند آنچه که هواوی P40 Pro Plus توانایی آن را دارد. تصویر سامسونگ (سمت راست) دارای رنگ دقیق تری است.اما تصویر شیائومی کاملاً واضح تر است.به ویژه بافت موجود در صفحه فولادی زیر چرخ ها

 

بیایید بزرگنمایی 10 برابر دیگر را بررسی کنیم

بزرگنمایی 10 برابر

 

در اینجا،برتری شیائومی بیشتر به چشم می آید.بافت های مجسمه مارول در عکس های سامسونگ به وضوح از لحاظ دیجیتالی واضح هستند.در پشت شکل نویز قابل توجهی وجود دارد.در حالی که تصویر Mi 10 Ultra تمیزتر و واضح تر است.
هنوز هم ، هر دوی این ها عکس های خیلی خوبی هستند. برای مرجع ، در زیر همان بزرگنمایی 10X با آیفون 11 پرو (سمت راست) قرار دارد.
10 برابر

 

بزرگنمایی 50 برابر

پرچمدار بهاری سامسونگ، S20 Ultra ،بزرگنمایی 100 برابر را تبلیغ کرد.که کمی مبهم بود ونمیتوانست کاربرد واقعی داشته باشد. سامسونگ تصمیم گرفت ابراز تعبیر بازاریابی را کاهش دهد.وبزرگنمایی دیجیتال Note 20 Ultra را در 50 برابر کاهش دهد.با این وجود شیائومی از جهت دیگری استفاده می کندوحداکثر بزرگنمایی دیجیتال را به 120 برابر می رساند.بالاترین رقمی که تاکنون دیده ایم. برای این تست،ما 50x تمرکز خواهیم کرد.زیرا این حداکثر گوشی سامسونگ است.

 

بزرگنمایی 50 برابر

50X

 

هیچ یک از این عکس های 50 برابر دارای وضوح یا دقیق نیستند.اماباتوجه به فاصله بزرگنمایی 50 برابر،دوربین های هوشمند امروزی قابل توجهی می توانند این کار را انجام دهند. برای من این اندازه بزرگنمایی مفید است زیرا به من اجازه می دهد علائم را از دور بخوانم.

 

بزرگنمایی 120 برابر

 

بزرگنمایی 120 برابر

 

مطمئناً این یک عکس مبهم است،اما من در واقع می توانم محتویات داخل سبد را تشخیص دهم.رشته فرنگی خشک چینی ، که بعضی از آنها در روزنامه های چینی پیچیده شده است.

 

عکس بسیار کم نور (Galaxy Note 20 Ultraسامسونگ با Mi 10 Ultraشیائومی)

دوربین اصلی Mi 10 Ultra به صورت سفارشی ساخته شده است.تا در شرایط کم نور برتری داشته باشد ودر اینجا نشان داده می شود.در نمونه زیر، سنسور بزرگ 1 / 1.38 اینچی شیائومی در اتاق نشیمن با تمام چراغ های خاموش و فقط کمی نور طبیعی از آن سوی دیگر آپارتمان عکس گرفته شده است ، می تواندشدت نور بیشتری نسبت به دوربین 108 مگاپیکسلی Note 20 Ultra ساسونگ داشته باشد.

 

عکس کم نور

 

خبر خوب برای سامسونگ این است که حالت شب بهتری نسبت به Xiaomi دارد. وقتی حالت شب را برای هر دو تلفن روشن می کنم ، Note 20 Ultra عقب می رود. اما این حالت شبانه نیاز به ایستادن به مدت پنج ثانیه دارد ، بنابراین همیشه امکان عکسبرداری با این حالت در موقعیت های واقعی زندگی وجود ندارد.
با حالت شب روشن

 

عکسهای پرتره(Galaxy Note 20 Ultraسامسونگ با Mi 10 Ultraشیائومی)

Galaxy Note 20 Ultraسامسونگ با Mi 10 Ultraشیائومی تصاویر عالی را با جلوه های تاری تاری در عمق میدان ثبت می کنند. شیائومی برای کمک به پرتره از یک دوربین تله فوتو اختصاصی استفاده می کند.در حالی که به نظر می رسد سامسونگ کاملاً با نرم افزار کار می کند.

 

شیائومی Mi 10 Ultra و گلکسی نوت 20 Ultra.

 

تا کنون از این تست دوربین اولیه ،به نظرمی رسد Mi 10 Ultra شیائومی دارای یک سیستم دوربین کمی تواناتر است. اما هنوز آزمایش های بیشتری برای انجام وجود دارد.البته یک چیز بیشتر از دوربین ها در تلفن وجود دارد. هر دوی اینها از قدرتمندترین پرچمداران هستند و مشخصات شیائومی شاید به غیر از P40 Pro Plus هوآوی بی رقیب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *