مجله شیائومی

معرفی گوشی موبایل Poco X3 NFC شیائومی

 .قبل از معرفی گوشی موبایل Poco X3 NFC شیائومی باید عرض کنیم که یکی از شکایات مداوم طرفداران گوشی های هوشمند امسال این است که “قیمت تلفن های چینی بسیار بالا رفته است.” این را برای Xiaomi Mi 10  Oppo Find X2Pro، Pr و OnePlus 8 Pro شنیدیم . حقیقت این است که قیمت تمام پرچمداران امسال افزایش یافته است،اما من فکر می کنم هنوز ذهنیت ناعادلانه ای از سوی برخی از مصرف کنندگان وجود دارد که مارک های چینی باید قیمت پایین تری از آنچه اپل یا سامسونگ ارئه می کنند،داشته باشند.

یک دلیل اصلی افزایش پرچمداران مارک های چینی به دلیل تراشه اسنپدراگون 865 است.که کوالکام آن را نه به عنوان سیلیکون مستقل بلکه در یک بسته اجباری با مودم 5G می فروشد. و همانطور که انتظار میرفت،قیمت بالا رفته است.در واقع،آنقدر بالا که گوگل و ال جی تصمیم گرفتند دقیقاً از جدیدترین تراشه 865 در نسخه های اخیر استفاده نکنند.

کوالکام از این موضوع آگاه است وچند سری تراشه جدید در سری 700 میان رده خود تولید کرده است.جدیدترین آن تراشه 832 هسته ای 8 نانومتری 732G است که قول می دهد عملکرد نزدیک به گل سرسبد را ارائه دهد.

این سیلیکون فقط یک هفته پیش اعلام شد،اما شیائومی قبلاً آن را در دستگاه جدیدی به نام Poco X3 NFC به کار گرفته است.که امروز به تازگی اعلام شد. بیش از یک هفته است که یک واحد را آزمایش کرده ام و مطمئناً بهترین تلفن هوشمند تاکنون است.

 

محدوده قیمتی موبایل Poco X3 NFC شیائومی

من از زمان نوشتن قیمت نهایی رسمی ندارم،اما اطلاعات و نکات زیادی منتشر شده است که می گوید گوشی موبایل Poco X3 NFC شیائومی در محدوده 220 تا 250 دلار قیمت گذاری خواهد شد.

با این قیمت،شما یک صفحه نمایش 6.7 اینچی 120 هرتزی با حداقل حاشیه ها و فقط یک برش سوراخ کوچک دارید.تراشه Snapdragon 732G با نام تجاری فوق الذکر و یک باتری عظیم 5160 به یاد داشته باشید ، فناوری صفحه نمایش 120 هرتز تازه شش ماه پیش در یک جفت تلفن 1300 دلاری از سامسونگ و اوپو برای اولین بار ظاهر شد. اکنون آن روی گوشی زیر 250 دلار است.

موبایل Poco X3 NFC شیائومی

موبایل Poco X3 NFC شیائومی

 

مصالحه برای رسیدن به قیمت

با این وجود،این صفحه یک صفحه LCD است که کنتراست کمتری را نشان می دهد و نمی تواند مانند صفحه نمایش OLED رنگ سیاه های خالص را نشان دهد. و به دلیل ماهیت فناوری LCD،نمی تواند از اثر انگشت صفحه نمایش پشتیبانی کند.درعوض،اسکنر اثر انگشت درکنارتلفن قرار دارد.

6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز در سمت پایین قرار دارند.اما حداقل می توانید حافظه داخلی را از طریق کارت Micr0-SD گسترش دهید. مقاومت در برابر آب یا شارژ بی سیم وجود ندارد.

تنها ایرادی که من را آزار می دهد 6 گیگابایت RAM است.این گوشی برنامه هایی را به سرعت آنچه در سال 2020 عادت کرده ام راه اندازی نمی کند. این به خودی خود کند نیست،اما انتظار دارید که بیشتر صبر کنید.نیم ثانیه هنگام راه اندازی برنامه ای که چند ساعت از آن استفاده نکرده اید.

 

دوربین ها-نمی توانند با این قیمت ایراد بگیرید

گوشی موبایل Poco X3 NFC شیائومی دارای سیستم اصلی دوربین چهارگانه و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است.چهار دوربین پشتی از یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی Sony IMX682 ویک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی تشکیل شده است.دو لنز آخر فقط سنسورهای 2 مگاپیکسلی هستند که کار زیادی نمی کنند و می توان آنها را نادیده گرفت.

دوربین اصلی در طول روز بسیار عالی است.عکس هایی که کنتراست،دامنه پویا و وضوح عالی را نشان می دهند. سرعت شاتر در مقایسه با بهترین دوربین ها کمی کند است ، اما این یک شکایت جزئی است.

در شب،سنسور اصلی 1 /1.73 اینچی واقعاً به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند عکس هایی با نور مناسب داشته باشد. باکمک نرم افزاری معروف به “حالت شب” بسیاری از مشکلات را برطرف می کند.اما اگر شب عکسبرداری کنید، عکس ها می توانند مبهم و پر سر و صدا باشند.

هیچ لنز تله ای وجود ندارد ، بنابراین تمام بزرگنمایی های انجام شده در اینجا دیجیتال است. هنوز هم ، سنسور بزرگ 64 مگاپیکسلی اطلاعات کافی برای بزرگنمایی قابل اعتماد 2 برابر را فراهم می کنددوربین زاویه دید فوق العاده خوب است ، دارای میدان دید 119 درجه است ، اما به دلیل سنسور حتی کوچکتر ، واقعاً در شب رنج می برد. دوربین سلفی برای عکسها مناسب است ، اما هیچ تثبیت کننده ای برای فیلم ها ندارد. دوربین اصلی می تواند فیلم های پایداری ضبط کندبه طور کلی ، دوربین ها خوب هستند. به عنوان کسی که تلفن های بسیار رده بالایی را آزمایش می کند ، هیچ راهی وجود ندارد که دستگاهی با قیمت 220 دلار بتواند تحت تأثیر دوربین قرار دهد. اما من مخاطب این گوشی نیستم. این گوشی در اصل یک گوشی ارزان قیمت است و دوربین ها در صورت قضاوت در این بازه قیمت ، چیزی فراتر از آن ارائه می دهند.

X3 NFC دارای سیستم دوربین چهارگانه است.

 

عمر باتری و بیت های دیگر موبایل Poco X3 NFC شیائومی

باتری عظیم گوشی موبایل Poco X3 NFC شیائومی همراه با یک نرم افزار بهینه سازی شده به این معنی است که این تلفن باید برای اکثر مردم دو روز دوام داشته باشد. MIUI 12 که روی این گوشی اجرا می شود تمیز و سرگرم کننده است.

بیت های سخت افزاری دیگری نیز وجود دارد که قابل تمجید است.بلندگوهای استریو در اینجا عالی به نظر می رسند و موتور هپتیک نیز خوب است. همچنین،همانطور که از نام آن پیداست،این تلفن از NFC برای خدمات پرداخت دیجیتال پشتیبانی می کند. یک جک هدفون نیز وجود دارد.عملکرد به جز سرعت کم اجرای معمول برنامه به دلیل کم بودن رم ، در سطح جهانی خوب است.

جک هدفون وجود دارد.

 

شیائومی در پایان 

شیائومی به عنوان شرکتی شناخته شد که به ساخت محصولات ارزان قیمت مشهور است.اما در سال های اخیر واقعاً به خودی خود بلوغ و نوآوری کافی رسیده است.که تلفن های برتر آن میتوانند باسامسونگ و هواوی رقابت کنند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *