مجله شیائومی

بررسی گوشی موبایل POCO M3 شیائومی

گوشی شیائومی

آخرین پرچمدار POCO با طراحی مجدد پشت و پردازنده اسنپدراگون همراه است. ما قبلاً همكاری خود را با POCO M3 ارسال كرده ایم و نگاهی گذرا به طراحی و مشخصات آن می اندازیم. اما امروز، بیایید نگاهی عمیق تر به گوشی موبایل POCO M3 شیائومی بیندازیم. و ببینیم که آیا آن به عنوان یک گوشی هوشمند ارزان قیمت انتظارات ما را برآورده می کند یا خیر.

 

طراحی و نمایش گوشی موبایل POCO M3 شیائومی

ابتدا، بیایید به طراحی آن نگاه کنیم. در مقایسه با اکثر گوشی های ارزان قیمت، طراحی گوشی موبایل POCO M3 شیائومی قطعاً سزاوار کلمه “VALUE FOR MONEY” است. و از کیفیت ساخت عالی برخوردار است. ما بسیاری از مدل های بودجه را دیده ایم که دارای طرح های بسیار مشابه هستند. اما طراحی عقب M3 بسیار منحصر به فرد و قابل تشخیص است. اگرچه قاب پشتی براق و از فلز ساخته نشده است. اما به هیچ وجه احساس ارزان بودن نمی کند. پوشش جلد چرمی بافتی لمس خوبی است. که در نگاه اول باعث برجسته شدن گوشی از طراحی خسته کننده مدل ارزان قیمت می شود.

 

بررسی M3 کوچک 01

 

ماژول دوربین در سمت چپ شیشه بالایی تعبیه شده است. برای رسیدن به تعادل بصری، آرم پوکو در سمت مقابل نشان داده شده است. مدل در دست ما نسخه سیاه است. به لطف قالب یک تکه از قاب پشتی و قاب ، ظاهر سیاه و ظریف احساس وحدت را به ارمغان می آورد.

 

گوشی شیائومی

 

هنگامی که گوشی موبایل POCO M3 شیائومی را به عقب می چرخانید، چهره جلوی محل قرارگیری آن را به ما یادآوری می کند – دارای یک نمایشگر LCD با کیفیت 1080P. البته ، نمایشگر واقعا واضح نیست اما برای یک گوشی مقرون به صرفه ، شکایتی نداریم.

 

نقد و بررسی M3 کوچک 09

 

نسبت صفحه به بدنه به خوبی کنترل می شود. بدون اینکه چانه ناخوشایندی برجای بگذارد. صادقانه بگویم، در ابتدا کمی از کیفیت نمایشگر نگران بودیم. اما لحظه ای که تلفن را روشن کردیم، نمایش رنگ خوب آن باعث شد که ایمان ما به گوشی موبایل POCO M3 شیائومی بازگردد.

 

سخت افزار و مشخصات گوشی موبایل POCO M3 شیائومی

در این بخش قیمت، سازش های سخت افزاری به دلیل کاهش هزینه معمول است. اگرچه اسنپدراگون 662 SOC که در داخل Poco M3 اجرا می شود یک گزینه عملکرد پر مصرف نیست. اما کاربران همچنان می توانند با استفاده از نسخه جهانی سیستم عامل شیائومی Mi UI 12 ، یک تجربه کامل و روان داشته باشند. علاوه بر این، اسنپدراگون 662 یک چیپ ست ارتقا یافته از اسنپدراگون 660 است و برای عملکرد بهتر دوربین بهینه شده است.

با توجه به نتایج محک در Geekbench 5 و Antutu، عملکرد پردازنده گوشی موبایل POCO M3 شیائومی تقریباً برابر با برخی از مدل های دارای snapdragon 665 است. بنابراین حداقل می توان گفت که بهینه سازی نرم افزاری این چیپست بسیار خوب است. جزئیات دیگری که قابل توجه است عملکرد چند هسته ای است که در مقایسه با عملکرد تک هسته ای آن نسبتاً چشمگیر است.

 

موبایل شیائومی

 

با توجه به این چیپست، ما کنجکاو شدیم که آیا گوشی موبایل می تواند بازی های معروف مانند PubG Mobile را روان اجرا کند. هنگام اجرای PubG، این بازی به بازیکنان اجازه نمی دهد که گرافیک HD یا بالاتر را در این تلفن روشن کنند. فقط با گرافیک متعادل می تواند با گزینه نرخ فریم متوسط ​​اجرا شود. اما سرعت بروز زسانی فریم در تنظیمات گرافیکی روان می تواند بالاتر برود.

برای دستیابی به بالاترین عملکرد آن، ما با استفاده از یک ابزار شخص ثالث محدودیت قاب را در نسخه PUBG China به 60 فریم در ثانیه رساندیم. در حالت گرافیکی متعادل ، اگرچه عملکرد کاملاً روان نیست ، اما ما همچنان توانستیم با میانگین فریم در 50.22 فریم در ثانیه تجربه بازی خوبی داشته باشیم. وقتی به سمت گرافیک روان حرکت کردیم، گوشی موبایل POCO M3 شیائومی می تواند با نوسان کمتری بازی را بالای 50fps اجرا کند. و جای تعجب است که میانگین فریم 58.19 از آنچه قبلا انتظار داشتیم بهتر است.

 

بررسی دوربین گوشی موبایل POCO M3 شیائومی

حال بیایید عملکرد دوربین آن را بررسی کنیم. به احتمال زیاد برای پایین آوردن هزینه، لنز فوق العاده واید برای یک لنز اولیه با کیفیت بهتر 48MP فدا شد. اگرچه به نوعی، این نوعی مصالحه است ، اما با توجه به تجربه گذشته، ما یک ماژول دوربین کاربردی تر را با هدایت دوربین اصلی بهتر ترجیح می دهیم. تا یک دوربین با زاویه دید نسبتاً بی فایده با کیفیت پایین.

 

بررسی کوچک M3 18

 

دو دوربین دیگر ، لنز ماکرو و عمق عمودی میدان لنز ، تنظیمات دوربین را در گوشی موبایل کامل می کنند.

در میان این سه دوربین، دوربین اصلی یکی است که بیشترین شگفتی را برای ما ایجاد کرده است. از نمونه های گرفته شده از دوربین اصلی، می توان دریافت که در شرایط نوری خوب، تصاویر رنگ های مناسبی با دامنه دینامیکی خوب ارائه می دهند. و به لطف رزولوشن اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین اصلی می تواند عکس هایی با وضوح بالا با جزئیات غنی تهیه کند. و حتی برای حالت های عادی ، اکثر نمونه ها وضوح خوبی نیز داشتند.

 

بررسی M3 کوچک 03

 

اما به دلیل کمبود لرزش گیر OIS، کاربران باید مراقب باشند که هنگام عکسبرداری در شرایط کم نور، تلفن را محکم نگه دارند. مشکل دیگر این است که گاهی اوقات استراتژی نوردهی در برخی صحنه های پیچیده بیش از حد تهاجمی است. که می تواند باعث از بین رفتن جزئیات برخی از روشنایی های شدید در گوشه ها شود.

 

بیشتر اوقات، دوربین اصلی با حالت مفید شبانه خود عملکرد پایداری در ثبت عکس های شب بخیر دارد. بیشتر عکسهای شب کنترل خوبی را با نوردهی متعادل نشان می دهد.

اما وقتی به صحنه های بسیار تاریک منتقل شدیم، اشکالات این سنسور در معرض دید قرار گرفت. به عنوان مثال، برای ارائه جزئیات بیشتر در شرایط بسیار تاریک، نوردهی به قدری تهاجمی است که به نظر می رسد کل تصویر بسیار پر سر و صدا است.

 

اما به طور کلی، ما تلاش های Poco را در بهینه سازی نرم افزار دوربین تحسین می کنیم. زیرا در حال حاضر پتانسیل بسیار بیشتری از آنچه از سخت افزار انتظار داشتیم را نشان داده است.

 

در مورد لنز ماکرو و پرتره، عملکرد آنها به اندازه دوربین اصلی چشمگیر نیست. اگرچه عکسبرداری ماکرو و پرتره را بسیار آسان تر می کنند. نمونه های ماکرو تمرکز نزدیک و نمایش رنگی خوبی دارند اما وضوح مطلوبی ندارند. در حالت عمودی، گوشی موبایل POCO M3 شیائومی به کاربران امکان می دهد عکس اصلی را با فوکوس و دیافراگم انتخاب شده ویرایش کنند. اما از نمونه ها، ما متوجه شدیم که تشخیص لبه دقیق نبوده است، به ویژه هنگامی که به نمونه ها دقت می کنید.

 

باتری گوشی موبایل POCO M3 شیائومی

باتری 6000 میلی آمپر ساعتی گوشی موبایل POCO M3 شیائومی بسیار فراتر از انتظار ما برای یک دستگاه مقرون به صرفه بود. برای بررسی طول عمر باتری آن در استفاده روزانه، ما یک آزمایش مصرف انرژی را برای شبیه سازی استفاده روزانه خود انجام دادیم.

 

بررسی Poco M3 20

 

در یک ساعت بازی PUBG ، 14٪ انرژی مصرف کرد. 12٪ برق دیگر پس از یک ساعت استفاده از دوربین کاهش یافت. 6٪ پس از یک ساعت استفاده از شبکه های اجتماعی و 6٪ افت بیشتر باتری پس از یک ساعت پخش فیلم. پس از آزمون ، 62٪ از قدرت باقی مانده بود.

 

گوشی شیائومی

 

گوشی موبایل POCO M3 شیائومی مجهز به بازده شارژ 18 وات است که در واقع یک راه حل شارژ سریع قابل توجه برای یک گوشی اندرویدی نیست. برای شارژ کامل گوشی بیش از 2 ساعت طول کشید، که واقعاً با ظرفیت باتری فوق العاده زیاد آن مطابقت ندارد. اما با توجه به اینکه جدیدترین آیفون از راه حل شارژ سریع 18 وات نیز استفاده می کند. ما نمی خواهیم از این مدل ارزان قیمت شکایت کنیم.

 

بررسی Poco M3 21

نتیجه 

به طور کلی، پس از تمام آزمایشاتی که روی گوشی موبایل POCO M3 شیائومی انجام داده ایم. قطعاً می توانیم این گوشی را در بخش قیمتی آن پیشنهاد دهیم. اگرچه این تلفن به دلیل عملکرد و شارژ آن قابل ستایش نیست. اما برخی از ویژگی ها مانند کیفیت ساخت عالی، عملکرد خوب دوربین و ماندگاری طولانی باتری باعث شده تا این گوشی از گوشی های ارزان قیمت خسته کننده متمایز باشد.

 

بررسی کوچک M3 19

 

بنابراین این بررسی ما از Poco M3 بود. در مورد گوشی موبایل چه چیز دیگری می خواهید بدانید؟ لطفا به ما اطلاع دهید و نظر خود را در زیر بگذارید.

گوشی موبایل POCO M3 شیائومی در تاریخ 27 نوامبر با قیمت 129 دلار در AliExpress در دسترس است. قبل از اینکه به قیمت عادی برگردد، آن را بگیرید.

مطالب مرتبط

2 thoughts on “بررسی گوشی موبایل POCO M3 شیائومی

  1. سیدامیرعباس میررحیمی گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم m3 قابلیت استِریو داره؟؟؟

    1. سید سیاوش موسوی گفت:

      سلام. بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *