مجله شیائومی

بررسی دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی

دوربین شیائومی

اکوسیستم Mijia شیائومی که عمدتا در چین به فروش می رسد.شامل طیف گسترده ای از دستگاه های خانه هوشمند شامل ماشین لباسشویی گرفته تا دوربین های هوشمند است.دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی در دسته دوم قرار دارد و یکی از معدود محصولات اکوسیستم است که در هند راه اندازی شده است.این یک طراحی جذاب و یک تعداد ویژگی از جمله مکالمه صوتی زنده و تشخیص حرکت AI دارد.

 

°Mi Home Security Camera 360 طراحی و کیفیت ساخت

دوربین°Mi Home Security Camera 360 طراحی تمیز و جذابی دارد و تقریباً شبیه یک اسباب بازی است،کاملاً محکم.بدنه اصلی دوربین پوسته ای کروی با بریدگی قرص شکل است که به شما اجازه میدهد لنزدوربین به سمت بالا وپایین متمایل شود.

در زیر لنز یک اسلات کارت microSD نیز وجود دارد.در پشت بدنه کروی جلو پنجره مشبک دایره ای شکل قرار دارد.پایه مات است و همچنین یک دکمه تنظیم مجدد و یک درگاه Micro-USB در پشت خواهید یافت.به نظر می رسد کل دستگاه از پلی کربنات محکم ساخته شده است.

کیفیت ساخت جامد مطمئناً به عنوان اطمینان از طول عمر عمل می کند.ابعاد دوربین امنیتی شیائومی 78x78x118میلی متر است و مقیاس آن را 239گرم نشان می دهد.شیائومی ادعا می کندکه ضد ضربه طراحی شده است،اما ماتوصیه میکنیم این ادعا را آزمایش نکنید. حرکات دوربین موتوری روان است ودستگاه در حین فرآیند کالیبراسیون یااستفاده روزمره هیچ صدایی ایجاد نمی کند.

 

°Mi Home Security Camera 360 نصب و راه اندازی

دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی دارای یک پایه مسطح است که دارای چهار دستگیره دایره ای است و به طور مساوی در اطراف محیط آن قرار دارد.می توان آن را روی میز قرار داد و تکان نخورد وهمچنین می تواند روی سقف نصب شود.

خوشبختانه،شیائومی صفحه پایه،پیچ و درب پلاستیکی پیچ مورد نیاز برای این کار را در جعبه خرده فروشی فراهم می کند.هنگامی که دوربین امنیتی درمحل مورد نظرشما قرار گرفت.تنها چیزی که باقی میماند اتصال وآماده سازی آن است که کاملاً ساده است.

ابتدا دوربین رابه منبع تغذیه USB وصل کنید.میتوانید از کابل USB ویک آداپتور 5وات که در جعبه محتوا موجود است استفاده کنید.باانجام این کار یک نشانگر LED روشن می شود ودوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی kیز نشانه صوتی فعال بودن آن را ارائه می دهد.

برای شروع تماشای خوراک مستقیم فیلم،بایدبرنامه Xiaomi Home رابارگیری کنیدکه هم در Android وهم در iOS موجود است.با یک حساب Mi وارد سیستم شوید.کاربران باید اعتبار Wi-Fi خود را در برنامه وارد کنند.

 

اتصالات

در اینجا لازم به ذکر است که دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی اتصال خود را بااستفاده از باند Wi-Fi 2.4 گیگاهرتز برقرار می کند.اگر از روتر دو باند استفاده می کنید،مطمئن شوید که این باند فعال است.زیرا باند 5 گیگاهرتز پشتیبانی نمی شود.سپس برنامه چند مجوز درخواست می کند و جستجوی بلوتوث را برای دوربین 360 درجه Mi Security Security انجام می دهد.

پس از جفت شدن دستگاه ، برنامه یک کد QR رانشان می دهد که باید توسط دوربین اسکن شود تامراحل نصب کامل شود وبه شما امکان دسترسی به خبرمایه مستقیم رابدهد.

ما کل فرآیند راکاملاً ساده دریافتیم و میتوان آن رادر مدت زمان پنج دقیقه به پایان رساند.این برای افرادی که نمیدانند چگونه یک دوربین امنیتی استاندارد نصب کنند خوب است.این برنامه گام به گام کاربران را راهنمایی میکند وهمچنین دستگاه شیائومی نشانه های صوتی آموزشی را درکل مراحل ارائه می دهد.

 

Mi Home Security Camera و ویژگی های دوربین °360 

دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی دارای یک لنز 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.1 است.کیفیت فیلم هایی که ضبط می شود به طور شگفت انگیزی خوب است.به خصوص وقتی با پیشنهادهای ارائه شده با قیمت مشابه از سوی دیگر شرکت ها مقایسه شود.درمحیط های دارای نور مناسب،چه در خانه و چه در فضای باز،دوربین در آزمایشات مامقدار زیادی نور را ضبط می کند،به این معنی که فیلم ها مقدار مناسبی از رنگ راحفظ کرده و واضح به نظر می رسند.

 

عکس های mi camera تصاویر Mi Security Camera

 

وضوح دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی

وضوح نیز مناسب است.اگر می خواهید کیفیت فیلم و تصاویر را تنظیم کنید،گزینه ای به نام (Wide Dynamic Range WDR)وجود داردکه باعث میشود اشیاموجود دریک قاب واضح تر وکمتر شسته شوند.با این حال،فیلم ها وتصاویر را نیزکمی تاریک می کند.ادعا میشودکه میدان دید دوربین°360 به صورت افقی و°96 در محور عمودی قرار دارد.

بزرگترین قدرت دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی توانایی ضبط فیلم حتی در تاریکی است.این دستگاه مجهز به هشت LED مادون قرمز 940nm است که به آن امکان میدهد حتی درهنگام تاریکی هوا فیلم ضبط کند.

تصاویری که در چنین سناریوهایی ضبط کرده ایم،کاملاً واضح و دقیق بوده وگرچه تک رنگ هستند.اما بافت دانه ای آن بسیار کم است. دوربین می تواند در صورت لزوم به طور خودکار بین حالت شب و روز جابجا شود. حالت شب در محدوده 8-10 متر بهترین عملکرد را دارد.

 

دقت فیلم برداری

لبه های اشیا کاملاً واضح بود وهمچنین در تصاویر و فیلم هایی که ضبط شده بود.جزئیات خوبی نیز وجود داشت،به ویژه در مقایسه با آنچه که با دوربین های امنیتی کمپانی هایی مانند Godrej مشاهده کرده ایم.

ویژگی دیگری به نام “تمام رنگی با نور کم” وجود دارد که سعی می کند در شرایط نوری بهینه،قبل از تغییر حالت تک رنگ با کمک مادون قرمز،تاحد ممکن رنگ را درفیلم ها وتصاویر حفظ کند.

در نقطه ضعف این دوربین،متوجه شدیم که برخی از قسمتهای فیلم ضبط شده به ویژه هنگامی که دوربین با استفاده از پد D تغییر مکان می یابد،تاری را به نمایش می گذارد.

ما همچنین متوجه شدیم که اجسام در لبه های هر قاب تمایل به اثر تحریف محدب دارند.حتی پس از فعال کردن “اصلاح اعوجاج لنز” تاب دادن محیطی تاحدودی همچنان وجود داشت.

تاآنجا که نظارت بر خانه انجام می شود،شما میتوانید بین نظارت دوربین 24ساعته،ضبط روزانه یاشبانه ویک برنامه سفارشی انتخاب کنید.

 

mi دوربین شب نمونه Mi Security Camera

 

ایراد کوچک دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی

یک ایراد شیائومی این است که پشتیبانی از فیلم های ضبط شده در یک سرویس ذخیره سازی ابری را ارائه نمی دهد،این بدان معناست که کاربران باید به کارت microSD با یک پشتیبان جداگانه برای هر پرونده فایل دستگاه شبکه که در آن ذخیره میشود،اعتماد کنند.حتی اگر این عملکرد روزانه تأثیر نداشته باشد،برای کاربران مفید و راحت بوده است.

 

هوش مصنوعی

تشخیص حرکت به کمک هوش مصنوعی واقعاً موثر است.حتی درشب،دوربین قادر است حرکت حشره کوچکی که در نزدیکی آن است را دیده وهشدار ارسال کند.

با شناسایی حرکت،دوربین فوراً اعلانی ارسال می کند و یک کلیپ 10 ثانیه ای ضبط می کند.با ضربه زدن روی گزینه “Monitoring” درصفحه Feed Live در برنامه،می توانید به ثبت تمام این هشدارهای تشخیص حرکت،همراه با کلیپ های ضبط شده دسترسی پیدا کنید.

 

ویژگی Talkback

یکی از بهترین ویژگی ها که عملکرد بسیار خوبی نیز در آن اجرا شده است؛ویژگی Talkback است که اساساً به کاربران امکان میدهد با افراد دیگر درخانه یاهرجایی که دوربین نصب شده صحبت کنند.فقط روی دکمه تماس روی صفحه Live Feed ضربه بزنید.

به نظر ما کیفیت صدا با صدای واضح در هر دو طرف مناسب است.درحالی که بلندگو پخش صدا خوبی داشت،میکروفون دوربین تمایل داشت درصورت وجود اشیایی مانند فن در محدوده خود،کمی نویز در پس زمینه راداشته باشد.

اگر مخالف این نیستید که برای کاهش حجم حافظه،کمی وضوح و خروجی رنگ را از دست بدهید.می توانید فیلم را با کیفیت HD یاکیفیت پایین ضبط کنید.در هر دو حالت،وضوح تصویر 1920×1080پیکسل ثابت است.در مورد عکسهای گرفته شده در هر یک از تنظیمات نیز همین طور است.

 

امکانات دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی

دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی ازفناوری پیشرفته رمزگذاری ویدئو استفاده می کند که می تواند پهنای باند ویدئو راتا حدود 50 درصد کاهش دهد و جریان سریع فیلم را به یک تلفن هوشمند یا رایانه انتقال و نمایش دهد.

 

حافظه

در دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومیفیلم ها وعکس های ضبط شده میتوانند روی کارت microSD باظرفیت حداکثر 64گیگابایت ذخیره شوند. یابرای ذخیره سازی به سایردستگاه های شبکه ارسال شوند.انتقال داده ها به عنوان یک اقدام امنیتی رمزگذاری شده است.

 

برنامه Xiaomi Home

رابط موثر برنامه Xiaomi Home یک امتیاز است.صفحه اصلی،محلی است که کاربران می توانند دستگاهی را که می خواهند فید زنده آن را تماشا کنند،انتخاب کنند.صندوق ورودی نیز وجود دارد که میتوانید تاریخچه هشدارهای تشخیص حرکت به همراه میانبرهای فروشگاه آنلاین Mi،Mi Community وبخش نمایه خود رامشاهده کنید.

 

سایر ویژگی ها دوربین هوشمند امنیتی °360 شیائومی

نمایش زنده که پس از انتخاب دستگاه ظاهر می شود،دوربین رابایک پدDبرای کنترل حرکت آن،روی صفحه نمایش می دهد. دکمه تماس صوتی با دکمه های نظارت،پخش،آلبوم عکس و میانبرها پوشانده می شود.

بخش Monitor اعلان های گذشته رانشان میدهد وبه شما امکان مشاهده کلیپ های 10ثانیه ای که به صورت خودکارضبط شده اندرامی دهد.

درقسمت Playback میتوانید فیلم های ضبط شده توسط دوربین رامشاهده کنید.دکمه میانبرهادسترسی سریع به حالت خواب،کالیبراسیون دوربین و ابزارهای پنجره بازشو را فراهم می کنند.

این دوربین حالت خواب دارد که به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به قطع اتصال،آن را خاموش کنند.با زدن یک دکمه یا تنظیم یک برنامه سفارشی می توانید حالت خواب را به صورت دستی فعال کنید.

هنگامی که دستگاه را ازخواب بیدار میکنید،چندثانیه طول می کشد تادوباره خود رامرتب کند وانتقال نمایش آنلاین راشروع کند.اگردوربین بلافاصله بعد ازبیدار شدن ازخواب مجبور شود خود رابه حالت تاریک تغییر دهد،کمی تأخیر اضافی وجود دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *