مجله شیائومی

بررسی و مقایسه گوشی موبایل Realme X50 و Xiaomi Mi 9 Pro

Realme X50 vs Xiaomi Mi 9 Pro

امروز میخواهیم به بررسی و مقایسه گوشی موبایل Realme X50 و Xiaomi Mi 9 Pro با یکدیگر بپردازیم.قیمت 2499 یوان (363 دلار) Realme X50 را به یک گوشی بسیار جذاب تبدیل می کند. به هر حال ، این یک گوشی هوشمند دو حالته 5G با قیمت کمتر از 2500 یوان است. اگرچه در مورد Snapdragon 765G حرفی برای گفتن نیست ، صفحه نمایش نرخ تازه سازی 120 هرتز ، Wi-Fi / 5G دو کاناله و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی از موارد برجسته نادر با همان قیمت است. اما ما پادشاه دیگری را در بازار مقرون به صرفه تلفن های هوشمند می شناسیم. بنابراین تصمیم گرفتیم Realme X50 را با نسخه Xiaomi Mi 9 Pro 5G مقایسه کنیم.

 

مقایسه ظاهری گوشی موبایل Realme X50 و Xiaomi Mi 9 Pro

این دو تلفن از راه حل های تمام صفحه متفاوت استفاده می کنند و همچنین بافت جلویی جلوه های نمایش متفاوتی دارد. اولین مورد، طراحی صفحه نمایش  Realme X50 است که در قسمت بالا سمت چپ دوربین سلفی قرار گرفته است. از نظر وزن کل دستگاه و استفاده از فضای داخلی مزیت بیشتری دارد.

در قسمت ماژول دوربین جلو، می بینیم که Realme X50 از طراحی صفحه دو دوربین استفاده می کند و دیافراگم تک دوربین تنها 4.88 میلی متر است. از این لحاظ، تلفن Realme یکی از بهترین مدل هایی است که با کوچکترین باز شدن در جلو ارائه می شود.

 

Realme X50 در مقابل Xiaomi Mi 9 Pro: نبرد تلفن های 5G مقرون به صرفه تصویر 1

 

Realme X50 از فناوری مونتاژ همترازی CCD استفاده می کند، که می تواند نیازهای انباشته داخلی با دقت بالا را تحمل کند. با تحمل مثبت یا منفی 0.03 میلی متر. به برکت فناوری CCD، باز شدن تلفن هوشمند Realme X50 نه تنها از نظر ظاهری بی نظیر است بلکه از آسیب دیدن صفحه توسط لنز هنگام افتادن گوشی جلوگیری می کند.

 

Realme X50 vs Xiaomi Mi 9 Pro: تلفن های 5G نبرد مقرون به صرفه تصویر 2

 

بیایید نگاهی به طراحی صفحه نمایش شیائومی Mi 9 Pro بیندازیم.

این مدل از همان طراحی Xiaomi Mi 9 استفاده می کند که قسمت جلوی آن فقط صفحه نمایش قرار دارد. و یک شیشه منحنی سه بعدی در پشت آن قرار دارد. ضخامت و وزن بدنه اندکی افزایش یافته و بافت آن کاملاً تصفیه شده است.

از نظر اندازه صفحه نمایش، Realme X50 به صفحه نمایش 6.57 اینچی LCD با نسبت صفحه نمایش 90.48٪ مجهز شده است. در حالی که Xiaomi Mi 9 Pro دارای صفحه نمایش 6.39 اینچی AMOLED با نسبت صفحه نمایش 90.7٪ است.

 

Realme X50 در مقابل Xiaomi Mi 9 Pro: تلفن های مقرون به صرفه 5G تصویر 3

 

Realme X50 دارای بلندگوی 1216 فوق العاده خطی در صنعت است که دارای صدای بلند و کیفیت صدای خوب است. علاوه بر این، Realme X50 از DolbyAtmos نیز پشتیبانی می کند. گوش دادن صدای فراگیر باعث می شود تلفن جلوه های صوتی بسیار خوبی داشته باشد. تماشای فیلم بسیار جذاب است، گوش دادن به موسیقی زیباتر است و از گواهینامه Hi-Res نیز عبور کرده است. عیب آن این است که از هیچ موتور خطی استفاده نمی شود. اما باند های فرکانسی جریان اصلی 5G جریان اصلی n1 ، n41 ، n78 و n79 را پوشش می دهد.

 

Realme X50 vs Xiaomi Mi 9 Pro: Battle Of مقرون به صرفه تلفن های 5G تصویر 4

 

شیائومی Mi 9 Pro دارای بلندگوهای استریو دوتایی و یک موتور خطی افقی است. اما به خوبی Realme X50 در باند فرکانسی 5G نیست. به هر حال، Xiaomi Mi 9 Pro فقط یک گوشی 5G تک حالته است.

 

Realme X50 در مقابل Xiaomi Mi 9 Pro: تلفن های 5G نبرد مقرون به صرفه تصویر 5

 

Realme X50 از باز کردن اثر انگشت خازنی جانبی استفاده می کند. سرعت حساسیت هنوز خوب است. در مقایسه با Mi 9 Pro کوچکتر ، احتمال عمل کور در دست را بهبود می بخشد.

 

Realme X50 در مقابل Xiaomi Mi 9 Pro: تلفن های مقرون به صرفه 5G تصویر 6

 

در حال حاضر، Realme X50 دو نوع رنگ برای ما به ارمغان می آورد. که هر دو دارای احساس قطب زمستانی و یخبندان هستند. دو نسخه رنگی از طبیعت گرفته شده است. تحت فرآیند آبکاری، آنها یک جفت براق طبیعی یخبندان را نشان می دهند. در دست خود، شما می توانید نور و سایه را ببینید، درست مثل یخ و نور شکسته شده در زیر نور. و تحت پردازش روند خمش سه بعدی داغ ، قوس Realme X50 می تواند قوس کف کف را بهتر جا دهد.

 

Realme X50 و Xiaomi Mi 9 Pro: تلفن های 5G نبرد مقرون به صرفه تصویر 7

 

در مورد Xiaomi Mi 9 Pro ، دو رنگ “Dream White” و “Titanium Silver Black” وجود دارد. در میان آنها ، رنگ جدید “White Dream” یک “سفید چند رنگ” است. این رنگ 500 لایه لایه و 100 نانومتر فیلم شفاف با ضخامت متمرکز کرده است. از ظاهر چند لایه برای دستیابی به ظاهری رنگارنگ استفاده می شود. کل فرایند ظاهر شامل عناصر فلزی است و عملکرد انتقال موج الکترومغناطیسی خوبی دارد.

 

Realme X50 در مقابل Xiaomi Mi 9 Pro: نبرد گوشی های 5G مقرون به صرفه تصویر 8

 

آخرین مورد طراحی دوربین است. Realme X50 از آرایش دوربین چهارگانه عقب عقب استفاده می کند. که در آن لنز تله با دایره ای از لبه های طلایی احاطه شده است. فلاش گوشی در کنار ماژول دوربین چهارگانه قرار دارد که بین دوربین اصلی و لنز فوق عریض واقع شده است. دوربین اصلی Xiaomi Mi 9 Pro با لبه های قرمز احاطه شده است. اما خلق و خوی دوربین سه گانه نسبت به دوربین چهارگانه Realme X50 کمی پایین است.

 

Realme X50 در مقابل Xiaomi Mi 9 Pro: نبرد گوشی های 5G مقرون به صرفه تصویر 9

 

به طور کلی، Realme X50 از لحاظ ظاهری آوانگارد بیشتری دارد. و این عبارت به بسیاری از جنبه ها از جمله طراحی دوربین دو سوراخ جلو، باز شدن قفل اثر انگشت جانبی و گزینه های رنگ اشاره دارد. همه متعلق به آخرین روند در سال 2020 هستند. Xiaomi Mi 9 Pro هنوز همان سبک طراحی Mi 9 اصلی را ادامه می دهد و در پرداخت جزئیات بالغ تر است.

 

مقایسه گوشی موبایل Realme X50 و Xiaomi Mi 9 Pro

از نظر باند پایه 5G ، Realme X50 از فناوری پیشرفته تر ، تراشه 5G دو حالته یکپارچه – Qualcomm Snapdragon 765G استفاده می کند، در حالی که Xiaomi Mi 9 Pro فقط از تراشه 5G تک حالته استفاده می کند. در حقیقت، باید بدانید که سرعت شبکه های 5G تلفن های هوشمند دو حالته بهتر از تلفن های هوشمند تک حالته است. اما اجازه دهید ابتدا توضیح دهیم که تلفن های هوشمند حالت دوگانه چیست.

به زبان ساده ، تراشه های 5G به دو شکل شبکه SA و NSA تقسیم می شوند.

در شبکه مستقل (SA) ، شبکه هسته ای 5G جدید + ایستگاه پایه 5G کاملاً از 4G جدا شده است. ساخت آن آسان و نگهداری آن راحت است. برای کاربران لذت بیشتری دارد. عیب آن این است که هزینه زیادی دارد.

شبکه غیر مستقل (NSA) به منظور ارتقا stations ایستگاه های پایه اصلی 4G و اتصال آنها به شبکه هسته ای 5G است که نه تنها می تواند استفاده از ایستگاه های پایه 4G را بهبود بخشد بلکه هزینه های زیادی را نیز به جا بگذارد.

بنابراین ، برای تلفن های هوشمند تک حالته ، NSA با جستجوی شبکه 5G دوستانه تر است. البته، راه حل بهینه قطعاً یک تلفن هوشمند دو حالته است که از هر دو نوع شبکه پشتیبانی می کند.

Qualcomm Snapdragon 765G Realme X50 یک مودم Snapdragon X52 و سیستم RF را پشتیبانی می کند که از شبکه های 5G پشتیبانی می کند. با حداکثر نرخ بارگیری تا 3.7Gbps و نرخ آپلود تا 1.6Gbps. این برنامه همچنین از SA / NSA حالت دوگانه 5G پشتیبانی می کند که به طور کامل باندهای فرکانس شبکه 5G اصلی را پوشش می دهد ، از جمله n1 ، n41 ، n78 ، n79. بنابراین در آینده ، مهم نیست که کدام شرکت مخابراتی را انتخاب کنید ، می توانید سرعت شبکه روان Realme X50 را تجربه کنید.

از این لحاظ، Xiaomi Mi 9 Pro فقط از شبکه 5G تک حالته پشتیبانی می کند.

 

توجه: این آزمایش تحت همان محیط و همان اپراتور انجام شده است.

 

1. 5G Realme X50 دو حالته سریعتر از حالت تک حالته در همان محیط است.

 

Realme X50 vs Xiaomi Mi 9 Pro: Battle Of مقرون به صرفه تلفن های 5G تصویر 10

 

Xiaomi Mi 9 Pro (چپ) در مقابل Realme X50 (راست)

پس از تست، سرعت بارگیری Xiaomi Mi 9 Pro 479Mbps و سرعت بارگذاری فقط 52.4Mbps است. Realme X50 با سرعت بارگیری 845 مگابیت بر ثانیه و سرعت بارگذاری 35.1 مگابیت بر ثانیه عملکرد قابل توجهی دارد.

2. تست Red Packet Test Xiaomi 9 Pro کمی تأخیر دارد

Xiaomi Mi 9 Pro (چپ) در مقابل Realme X50 (راست)

همانطور که از شکل بالا مشخص است، Realme X50 برای اولین بار یک پاکت قرمز را نشان می دهد. در طی مراحل دریافت ، پاکت قرمز Xiaomi Mi 9 Pro ظاهر شد. در مقایسه با Realme X50 ، Xiaomi Mi 9 Pro کمی تأخیر دارد.

این نشان می دهد که اگرچه تلفن های هوشمند تک حالته در محیط های 5G کافی هستند و می توانند سرعت استاندارد 5G را در استفاده روزانه در برخی از محیط های پیچیده مانند سیگنال ضعیف ساختمان های بلند فلزات سنگین یا مترو و آسانسور ، تلفن های هوشمند 5G دو حالته کمی بهتر هستند.

 

مقایسه صفحه نمایش گوشی موبایل Realme X50 و Xiaomi Mi 9 Pro

تفاوت دیگر این دو گوشی در میزان تازه شدن صفحه نمایش است. Realme X50 از نرخ تازه سازی تا 120 هرتز پشتیبانی می کند ، در حالی که Xiaomi Mi 9 Pro تنها 60 هرتز است. سرعت تازه سازی 120 هرتز در جریان اطلاعات صفحه نمایش عمودی روزانه و صاف بودن انیمیشن سیستم ، در مقایسه با 60 هرتز ، بهبود بصری دارد. تجربه بیشتر ابریشمی و روان است.

با این حال، بهبود سرعت تازه سازی اغلب نیاز به تأیید معکوس دارد. به عنوان مثال، هنگامی که از حالت 120Hz به 60Hz تغییر می دهید، باید تفاوت بسیار شهودی در روان بودن انیمیشن وجود داشته باشد.

 

Realme X50 در مقابل Xiaomi Mi 9 Pro: تلفن های همراه 5G مقرون به صرفه تصویر 11

 

Realme X50 (چپ) در مقابل Xiaomi Mi 9 Pro (راست)

نکته دیگر تسلط بر گوشی هوشمند است. در واقع نتیجه ابعاد جامع تلفن را در نظر می گیرد. فاصله زیادی بین عملکرد پردازنده خود اسنپدراگون 765G و پردازنده شاخص اسنپدراگون 855 پلاس وجود دارد. در هنگام استفاده روزانه، احتمال افت فوری قاب نیز بیشتر است.

جدا از این، سناریوهای کاربردی زیادی وجود ندارد که ممکن است صفحه 120 هرتز مفید باشد. این عمدتا هنگام بازی کردن بسیار مفید است.

در حال حاضر ، سیستم Realme X50 به طور پیش فرض در حالت نرخ تازه سازی 120 هرتز تنظیم نشده است. ممکن است به این دلیل باشد که Snapdragon 765G نمی تواند همه برنامه ها را در حالت نرخ فریم بالا به ارمغان بیاورد ، همچنین ممکن است برای صرفه جویی در مصرف انرژی باشد.

 

مقایسه دوربین گوشی موبایل Realme X50 و Xiaomi Mi 9 Pro

از نظر عکاسی، Realme از دوربین چهارگانه بزرگنمایی Hawkeye zoom در X50 استفاده کرد. ترکیبی از لنز اصلی 64 مگاپیکسلی + لنز تله فوتو 12NP 2x + لنز زاویه دید فوق العاده + 119 درجه + لنز فوق العاده ماکرو 4 سانتی متر.

در این میان، لنز اصلی 64MP Eagle Eye Super Clear از دیافراگم بزرگ f / 1.8، دوربین لنز 64 مگاپیکسلی 6P، فاصله کانونی معادل 26 میلی متر و یک عنصر حساس به نور 1 / 1.7 اینچ سامسونگ GW1 استفاده می کند. پیکسل ها می توانند به 1.6 میکرومتر برسند و وضوح، تحمل و عملکرد در نور کم همگی بهبود یافته اند و دامنه دینامیکی عالی و جزئیات فوق العاده شفاف و غنی را ارائه می دهند.

Xiaomi Mi 9 Pro به دوربین سه گانه 48MP + 16MP + 12MP مجهز شده است که همچنان از سنسور قبلی Sony IMX586 Sony: دیافراگم f / 1.75 ، ماژول لنز 6P استفاده می کند. شیائومی Mi 9 Pro به دوربین 20 مگاپیکسلی نیز مجهز است. با نگاهی به پارامترهای جامع لنز ، عملکرد Realme بهتر از Mi 9 Pro است. بیایید نگاهی به مقایسه نمونه واقعی بیندازیم.

پس از روشن کردن بالاترین سطح حالت 64MP / حالت 48MP در هر دو تلفن. به وضوح مشاهده می شود که Realme X50 از جزئیات کنترل بیشتری دارد و تنظیم تعادل رنگ سفید دقیق تر است. در مقابل، اگرچه شیائومی Mi 9 Pro از رده پایین تری برخوردار است. اما خیلی شرم آور نیست و عملکرد رنگ و جزئیات همچنان به استانداردهای اصلی پرچمداران امروزی تعلق دارد.

با بزرگنمایی می بینیم که Realme X50 لایه بندی خوبی دارد. مکان های روشن روشن تر، مکان های تاریک تاریک تر و صحنه واقعی با دقت بازیابی می شود. البته شیائومی Mi 9 Pro از نظر وضوح تصویر نیز عملکرد خوبی دارد. به طور کلی ، نمونه های دو گوشی از نظر تولید مثل رنگ و وضوح، اولین طبقه از مدل های شاخص هستند.

 

عملکرد گوشی موبایل Realme X50 و Xiaomi Mi 9 Pro

Realme X50 از Snapdragon 765G استفاده می کند. در حالی که Xiaomi Mi 9 Pro با Snapdragon 855 Plus عرضه می شود.

اسنپدراگون 765G از فناوری فرآیند 7NM EUV سامسونگ استفاده می کند که این فرآیند نیز توسط تراشه های پرچمدار موجود در بازار استفاده می شود. از معماری Kryo 475 اسنپدراگون 855 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده می کند و پردازنده گرافیکی آن Adreno 620 است که همان اسنپدراگون 855 است.

از نظر اسنپدراگون 855 پلاس، از نسخه ارتقا یافته Kryo 485 ، با طراحی هشت هسته ای (1 هسته فوق العاده + 3 هسته بزرگ + 4 هسته کوچک) استفاده شده است. بالاترین سرعت پردازنده از 2.84 گیگاهرتز به 2.96 گیگاهرتز افزایش یافته است که 4 درصد افزایش دارد. از پردازنده گرافیکی Adreno 640 استفاده می کند ، فرکانس آن از 585 مگاهرتز به 672 مگاهرتز افزایش می یابد که 15٪ افزایش دارد. باند داخلی داخلی Snapdragon 855 Plus هنوز استاندارد Snapdragon X24 است ، بالاترین پشتیبانی از LTE Cat.20 ، حداکثر سرعت بارگیری 2Gbps و همچنان از باند پایه Snapdragon X50 5G خارجی پشتیبانی می کند.

 

حال، بیایید نگاهی به نتایج معیار AnTuTu ، 3DMark و GeekBench بیندازیم.

با توجه به داده ها، می توان عملکرد Xiaomi Mi 9 Pro را نسبت به Realme X50 بهتر دانست. البته، نقاط اجرا فقط بخشی از مرجع است. بیایید نگاهی به شکاف هنگام اجرای بازی های بزرگ بیندازیم.

اولین بازی Honor of Kings است که یک بازی موبایل تیمی از نوع MOBA است. برای تست نرخ فریم این بازی، کیفیت تصاویر را در تنظیمات فوق العاده بالا قرار داده و نرخ فریم بالا را روشن می کنیم.

از طریق ضبط نرخ فریم، افتخار پادشاهان Realme X50 پر از 60 فریم بدون فشار و منحنی نرخ فریم بسیار پایدار است. تقریباً هیچ نوسانی در کل وجود ندارد. دیده می شود که Realme X50 دارای افتخار پادشاهان مشکلی ندارد. از این لحاظ ، Mi 9 Pro عملکرد پایدارتری را ارائه می دهد.

 

مقایسه سیستم گوشی موبایل Realme X50 و Xiaomi Mi 9 Pro

Realme برای اولین بار رابط تعاملی Realme UI را در این محصول جدید معرفی کرد. این بر اساس ColorOS 7 است، با یک بهینه سازی و سفارشی سازی عمیق ارائه شده است. طبق عادت های کاربران Realme، سفارشی سازی از پنج جنبه رنگ ، آیکون ، تصویر زمینه ، طرح و انیمیشن ، یک طراحی UI واقعی تر و ساده تر را به ارمغان می آورد.

از تصویر بالا می بینیم که رابط کاربری Realme به عنوان یک کل از گزینه اشباع بالا و روشنایی بالا استفاده می کند، امیدوار است که یک احساس جوان و سرزنده ایجاد کند. نمادها با گوشه های گرد طراحی شده اند. طراحی نیمه فیزیکی ساده و شهودی است. طراحی ساده است و تشخیص واضحی دارد. در مورد جزئیات تعامل ، هر نماد یک حس طراحی را ارائه می دهد. و به کاربر تجربه بصری با کیفیت تری می بخشد.

در رابط کاربری Realme ،11 تصویر زمینه طراحی شده دقیق وجود دارد. که از همان سبک طراحی آیکون ها استفاده می کنند، همه حالت مد Realme را تجربه می کنند. این سری از تصاویر پس زمینه فضای سفید بیشتری دارد. خطوط کمتری دارد و با رنگ آبی تازه همراه است که باعث راحتی و کارآیی عملکرد گوشی های هوشمند می شود.

علاوه بر این، رابط کاربری Realme همچنین از یک موتور انیمیشن کوانتومی برای انیمیشن استفاده می کند. این صافی انیمیشن را به طور کلی بهینه می کند. صحنه را دقیقاً مشخص می کند و در جزئیات کوچک مانند شارژ، بارگیری و آب و هوا، مسیر انیمیشن با حرکات مختلف انگشت تغییر می کند. این منطبق تر با منطق بازخورد طبیعی است.

رابط کاربری Realme همچنین از تنظیمات سفارشی شکل، اندازه و اندازه آیکون ها پشتیبانی می کند. و بیشتر با عادات کاربر مطابقت دارد.

Mi 9 Pro MIUI شیائومی بیشتر به سمت تجربه جزئیات گرایش دارد. سبک جدید طراحی MIUI 11 ضمن افزودن سیستم صوتی طبیعی و گزینه های متنوعی مانند حالت تاریک، از نمایشگر وینتیان پشتیبانی می کند.

 

مقایسه باتری گوشی موبایل Realme X50 و Xiaomi Mi 9 Pro

برای داشتن عمر باتری بیشتر، Realme X50 به یک نسخه پیشرفته شارژ 4.0 فلاش VOOC 30W و یک باتری بزرگ 4200 میلی آمپری مجهز شده است. باتری گوشی از طراحی گوش میانی ، مقاومت کمتری ، جریان کارایی افزایش یافته و بازده شارژ استفاده می کند.

شیائومی Mi 9 Pro به هد شارژ سریع 40 وات مجهز است و قدرت 4000 میلی آمپر ساعت دارد. با توجه به پردازش 7 نانومتری Snapdragon 855 Plus ، عمر باتری بد نیست. بیایید نگاهی بیندازیم به آزمایش شدید دو ساعته باتری و تست شارژ نیم ساعته.

Realme X50 vs Xiaomi Mi 9 Pro: تلفن های 5G نبرد مقرون به صرفه تصویر 12

با قدرت کامل، روشنایی و میزان صدا را 50٪ تنظیم کردیم. برنامه های پس زمینه را پاک کردیم و شروع به گرفتن عکس، پخش فیلم، Weibo، استفاده از WeChat، مرور وب، بازی های موبایل، گوش دادن به موسیقی جدید و خواندن کتاب های الکترونیکی و انجام آن کردیم.

دیده می شود که عملکرد جامع عمر باتری و سرعت شارژ Realme X50 خیره کننده تر است. البته عمر باتری شیائومی Mi 9 Pro بد نیست.

 

نتیجه مقایسه گوشی موبایل Realme X50 و Xiaomi Mi 9 Pro

از طریق قابلیت های جامع و قدرت تقابل سخت افزاری، Realme X50 تقریباً اصلی ترین قیمت فروش عملکرد شیائومی Mi 9 Pro را خرد کرد. می توان احساس کرد. که این دو تلفن هوشمند از نظر عملکرد هزینه ای قابل مقایسه هستند و هر دو متعلق به تلفن های هوشمندی هستند که امروز ارزش خرید دارند. با این حال، با توجه به اینکه Realme X50 یک گوشی 5G دو حالته است. از لحاظ جستجوی سیگنال حتی بهتر است. این دوربین مجهز به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی است و همچنین دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *